hoe meer kids hoe minder...

ik bezig ben met de zwangerschap!
komt dat bekend voor???!!

-bij mijn eerste was ik alles aan het lezen over de komst van een baby
-zat ik echt hele dagen op het forum om alles bij te houden
-kon ik niet wachten tot ik weer naar de vk mocht
-haalde ik alles in huis, tot en met de onzin dingen toe
-genoot van elke trap in mn buik

enz enz

van de 2e zwangerschap kreeg ik al iets minder mee. was uiteraard veel bezig met de oudste
-haalde minder spullen in huis omdat ik had ervaren dat de helft zo weggegooid kon worden
(zoals bv de navelbandjes!)
ook had ik geen klossen voor onder het bed gehaald
was minder aan het lezen (had immers al ervaring met het meeste)
en kocht minder kleertjes
ook voelde ik haar minder vaak schoppen. tenminste, ik voelde het wel maar negeerde het vaker

maar nu bij de 3e....

ik heb nog bijna niks gekocht voor de baby (terwijl bij de eerste alles al in de kast hing)
voel hem of haar wel trappen maar ben er minder mee bezig omdat ik het druk heb met de andere kids
heb gister pas bloedgeprikt terwijl dat eigenlijk na je eerste vk bezoek al moest
heb het kind nog niet laten erkennen door mn man
ben bij toeval bij een meisjes naam gekomen waar ik gelijk verliefd op was, maar heb nog helemaal niet lopen zoeken voor een jongens naam
heb gister pas een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo (ben nu 17 weken en 2 dagen)
enz enz

herkennen jullie dit? (degene die meerdere kids hebben dan)
we willen dit ukkie echt heel graag hoor, maar ben er gewoon veel minder bewust van, dat ik zwanger ben.
nu komt dit misschien ook omdat ik me bij de meiden heel beroerd heb gevoeld ( eerste kwartaal alleen maar overgeven en flauw vallen, 2e kwartaal had ik al bekkeninstabiliteit enz enz)
en nu eigenlijk nog geen ene klacht gehad (ja gister toevallig een beetje bandenpijn maar dat mocht geen naam hebben)
voel al wel getrap in mn buik sinds 13 weken zwangerschap. overdag heb ik er geen erg in, eigenlijk alleen maar als ik op de bank lig of in bed lig. dan geniet ik ook wel hoor :D

ben benieuwd of meerdere vrouwen dit hebben :D

liefs, do

Hallo Do,

Ik heb het juist anders om. Ik heb het idee dat ik van deze zwangerschap meer geniet dan van de eerste.

Hoewel ik bij de eerste zwangerschap heel misselijk ben geweest en bij deze nauwelijks. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik geniet nu vollop misschien ook omdat ik gelijk ook weet dat het de laatste keer is dat ik kan genieten.
Ik weet ook wat ik kan verwachten dus daarover maak ik mezelf ook minder zorgen.
Kortom ik geniet er meer van.

Groetjes ook een do hahah

Ik ben ook zwanger van de 3de en 30 maart uitgerekend,maar je hebt gewoon minder tijd omdat er nog 2 kleintjes rondlopen.ik voel deze ook minder misschien omdat een rustiger kindje is maar misschien ook omdat ik het een stuk drukker heb en minder tijd heb om te zitten.een meidennaam hebben we al heel lang,maar nu blijlkt een jongentje te zijn,ben even fanatiek op zoek geweest maar nog steeds niet de naam gevonden....nu ben ik niet eens op zoek meer.dus herken het wel,wil toch wel graag op tijd nog een jongensnaam hoor haha.ook ben ik nog helemaal niet bezig met geboortekaartjes en hebben we vorige week maar eens de 1ste buikfoto genomen(toch wel leuk voor later)
soms sta ik er wel bij stil en denk moet genieten want dit is wel de laatste zwangerschap!
liefs jootje

Bijna 100% herkenning!

Ik kom er gewoon niet aan toe om ermee bezig te gaan. En ik voel ook helemaal geen druk dat ik haast moet maken.
Ik heb net toch maar eens kraamzorg aangevraagd, iets wat eigenlijk voor de 14e week al moet gebeuren geloof ik. Ze komen toch met 30 weken pas langs dus waarom al die extra tijd? Om mijn zorg te veilen aan de goedkoopste bieder, fijn!
Kinderopvang is het volgende op het regellijstje, hmmm. Ach daar is toch een leegloop.

Wij hebben de jongensnaam al, ging zo van "ik ben zwanger ow, nou ik vind "..." een leuke naam." "Ik ook." "Klaar!"

Mijn vierde komt eraan en ik ben 18 weken... Nog geen kraamzorg geregeld, nog niks aan de babykamer gedaan....
Gisteren voor het eerst echt eens wezen kijken bij de prenatal.... tja ik weet het het wordt maar eens tijd...

ik ben nu 19 weken en zwanger van nr 4. en heb ik dit ook precies het zelfde. heb soms het gevoel of khelemaal niet zwanger ben. zo druk heb khet soms maar ook met afspraak zoals logopedie dokter of tandarts. je blijft rennen. het enige dat ik echt denk ja ben toch zwanger is savonds dan ben kversleten. haha maar dat mag ook vind ik..
maar vind het ook wel lekker hoor niet bewust bezig zijn want je komt dan nergens aan toe ernaast van leuke afspraken ofiets..

Hoi Do,
Inderdaad herkenning!!!!
Ben nu zwanger van de 3e (andere 2 zijn beide meisjes).
Voel de baby al sinds 11 weken.
Voelde me al enorm schuldig dat ik er niet mee bezig. Ben blij dat ik niet de enige ben.
Heb ontzettend zin in de kleine en kan niet wachten tot de baby er is. Maar de hele zwangerschap hoeft voor mij niet zo. Ben nu 17+4 en heb 2 dagen geleden ook pas een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo (21 nov). Ik ben tot vorige week erg misselijk geweest, nu lijkt het iets minder te worden, maar weg is het nog niet. ben ook nog erg moe.
Ben ook nog met een studie bezig dus daar staat mijn hoofd nu naar.
Zou nu graag wel willen weten wat het wordt misschien dat ik er dan wat bewuster mee bezig ga zijn.

Liefs bowi

Herkenbaar hoor! Hier is het dan nog maar een die de aandacht opeist, maar ik ben inderdaad ook nog helemaal niet bezig met kleertjes of kamertje of wat dan ook.
Het enige wat ik in het begin even heb gevraagd is of ik bij iemand een maxicosi kon lenen en een wiegje. Toen dat bleek te kunnen heb ik alles weer laten rusten!
Nu kan ik me echt verbazen over hoe snel de tijd gaat (4 weken tussen 2 controles is nu zo voorbij, bij de eerste vond ik het maar lang duren allemaal!)
Ik kan me voorstellen dat als je al 2 of zelfs 3 kids rond hebt lopen dit alleen nog maar sterker wordt!

Terug
Bovenaan