Hoe meng ik Menopur 112,5 IE?

Nog een vraagje voor de meiden die ook wel eens 1,5 ampul van Menopur of iets anders hebben moeten spuiten. Hoe meng ik dat? Ik heb dan natuurlijk 3 ampullen nodig voor 2 dagen, maar gebruik ik dan ook 3 ampullen vloeistof of is er ook een handige manier om dat met maar 2 ampullen vloeistof te mengen? Ik kom er niet helemaal aan uit in mijn koppie en volgens de gyn kan het ook geen kwaad als ik 3 ampullen vloeistof gebruik.... Iemand nog tips?

Liefs, Anke

Hoi Kletskoppie,

Menopur ken ik niet maar ook Pregnyl moet je mengen
Een vriendin van mij is assistente bij een huisarts en heeft mij geadviseerd niet alle ampullen te gebruiken.
Moet jij je Menopur over  2 dagen verdelen want dan weet ik niet of onderstaand van toepassing kan zijn
Ik kreeg dit advies overigens destijds ook in het LUMC tijdens onze 'prikles van de arts omdat meer vloeitstof gewoon iets pijnlijker is
Ik moest eerst 1 ampul vloeistof mengen met de ampul poeder en dan optrekken in het injectiespuitje (alles uit de 'gemengde' ampul) en dan dit weer leegspuiten in de volgende ampul en weer optrekken
Dit moest ik dan injecteren
Ken je niet iemand in je directe omgeving die het kan doen  dat is toch wel prettiger, ook gezien het feit dat je meestal nogal zenuwachtig bent als je moet injecteren. Ik was zooo bang dat ik de gemengde ampul zou laten vallen en daardoor mijn hele poging in het water zou vallen
Bij mijn huisartsenpost kun je het overigens ook laten doen maar ik weet niet of daar kosten aan verbonden zijn

Succes ermee

Liefs, SunshineJo

Hoi Anke

Helaas heb ik geen ervaring met menopur. Als je gyn zegt dat het geen probleem is, dan zou ik dat ook niet hebben. Ik hoop dat er iemand is, die je het verlossende antwoord kan geven.
Succes met het spuiten en dat het allemaal goed gaat.

Liefs

Lydia

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties! SunshineJo, ik injecteer het wel zelf hoor, dit is niet de eerste keer. Vorige keer was het alleen telkens 1 ampul per dag, dus dat was makkelijker om te mengen, gewoon 1 op 1. Ik heb toen meteen vanaf de eerste dag zelf gespoten, omdat ik niet afhankelijk wilde zijn van anderen. Tuurlijk vond ook ik het even eng, maar alles 'went' (behalve een vent, hahaha), en die naaldjes van de Menopur, speciaal erbij geleverd, zijn zo dun, dat het alles meevalt. Ik moet het dus wel over 2 dagen gaan verspreiden, dus die manier die jij omschrijft is denk ik niet handig voor mij. Wel als je het restje weg zou mogen gooien denk ik. Maar in ieder geval bedankt, ik ga het zo wel proberen.

Liefs, Anke

Kletskoppie,

Hier een (helaas) 'ervaren' Menopurgebruikster. Ik deed altijd 3 ampullen met 2 flesjes vloeistof in 1 spuit. De helft de eerste dag spuiten, daarna spuit met de andere helft in de koelkast en die de 2e dag spuiten.

Veel succes!

Dani

Terug
Bovenaan