Hoe mengen jullie de voeding?

Beste moeders
Ik lees hier regelmatig alle verhalen van alle moeders.
En zie dat iedereen zo verschillend is met het geven/klaarmaken van voedding.
Als ik dan zo rondkijk snap ik vaak wel dat kinderen beter doorslapen.
Er was zelfs een moeder die 180 ml water met 6 schepjes voeding en 4 schepjes nutrix gaf.
Ik zelf geef overdag 220 ml water met 4 schepjes voeding en een theelepel nutrix (voor de smaak omdat hij slecht wou drinken.
En 's avonds soms een eetlepen nutrix.
En meestal drinkt hij dan 200 tot 230 ml op en dit 4 x ker dag tot 5 x per dag.
Nu ben ik erg benieuwd naar alle verschillen bij jullie.
Misschien geef ik wel gewoon te weinig en is hij daarom de laatste tijd wat zeurderig en wil hij de nachtten niet doorslapen.
Groetjes Laura

Ik geef per 30ml water 1 schep voeding(dat is wat er op de verpakking staat)
Als je minder voeding op het water doet,dan wordt het letterlijk te waterig,en als er dan iets overblijft heeft je kindje nog minder voeding binnen gekregen.
S'avonds krijgt mijn zoontje 180ml water+6 scheppen voeding en als de fles dan warm is doe ik er nog 1 grote eetlepel nutrix bij.
Als hij dan wat overhoudt,heeft hij toch nog genoeg voeding binnen gekregen.
Waarom volg je de gebruiksaanwijzing op de verpakking dan niet,als ik vragen mag?

Nog even dit.Ik denk dat als je 4 flessen wilt geven dat je het beste dit kunt doen.
Overdag 3 flessen met 180ml water en 6 scheppen voeding per fles,en s'avonds voor het slapen gaan 210ml water en 2 grote eetlepels nutrix(gebruik dan wel een speen met groter gat)

Hoi,

Ik volg ook het etiket van het pak. Daar staat op 1 schepje per 30 ml water. Het cb meldde mij dat het maximum 180cc water met 6 schepjes is en ik heb ook nog nooit meer dan dat gegeven per fles.Dit ook omdat ze niet de lichtste is. Toen ze 4 maanden was zijn wij over gegaan op 4 flessen en toen heb ik ook 3 schepjes Nutrix door de laatste fles gedaan. Met 6 maanden gingen wij over op 3 flessen omdat ze de laatste (waar ik haar nog voor wakker maakte) niet meer wilde.

groetjes,

Desiree

Hier ook: 30cc + 1 schep voeding, zoals op het pak staat. Daarbij komt
dan eventueel nutrix of bambix (staat ook gewoon op het pak), niet in
plaats van de voeding. Voor echte pap kan je tot een eetlepel of 5 a 6
gaan. Het wordt dan inderdaad dikker, maar daar is het dan ook pap voor.

Groetjes

220 water en vier scheppen voeding is inderdaad een slechte verhouding (zelfs als je er nutrix bij doet). Mijn advies, en dat van het CB, houdt je aan wat op de verpakking staat, bijv 180 water en 6 scheppen voeding, evt een schepje nutrix voor de smaak (een schepje wordt het nauwelijk dikker van).

Als je kindje met 220 water wat laat staan krijgt hij gewoon te weinig voeding binnen.

Hoi

Ik denk dat zij een ander soort schepje heeft voor de voeding. Similac bijv.  heeft grotere schepjes. Dus dat houdt in als je bij nutrilon 6 schepjes doet je bij similac maar 3 schepjes hoeft te doen.
Maar ik kan t mis hebben hoor.

Renate  

Terug
Bovenaan