hoe meten ze je zuurgraad?

A

Anoniem

Guest
hoe meten ze je zuurgraad?

Wie weet hier antwoord op??

Of zouden ze dat ook meteen controleren bij de kijkoperatie?
Ik las nl dat wanneer je zuurgraad te hoog is de zaadjes niet bij het eitje konden komen....
Ik ben nu wel benieuwd of dat bij mij het geval is......
en dacht misschien kunnen ze dat meteen meten bij de operatie....

liefs LA

Hoi LA,

Bij mij is de zuurgraad te hoog waardoor de zaadjes erg verzwakken en niet meer in staat zijn de weg naar het eitje af te leggen. Hier zijn ze achter gekomen door een samenlevingstest. Volgens mij doen ze dat niet bij een kijkoperatie, maar die heb ik dan ook nog nooit gehad dus wat ze daar precies doen weet ik ok niet.
Bij een samenlevingstest meten ze je eitje op en wanneer zij denken dat ie gaat springen moet je die avond even goed klussen. De volgende ochtend moet je dan terug en dan doen ze weer een echo en nemen wat baarmoederslijmvlies af.
Als ze hierin geen/ minder beweeglijke zaadjes aantreffen dan hebben ze dus volgens mij de uitslag van je zurgraad.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Ik begrijp dat je een kijkoperatie krijgt?
Heel veel sterkte daarbij!

Succes!

Liefs Linnepinnie

Hoi LA,

De gynocoloog houdt via inwendige echo's je ei groei bij. Als hij denkt dat je ei  bijna gaat springen, dan moet je de avond van te voren sex hebben, je mag je niet wassen van onder, en je moet de volgende ochtend terug komen voor een samenlevingtest. Hij schraapt wat baarmoederslijmvlies weg (voel je niets van) en bekijkt dit onder de microscoop. Onder normale omstandigheden, dus als je zuurgraad goed is, zie je daar allemaal "mannen" vrolijk rondzwemmen. Is je zuurgraad niet goed, dus te zuur, dan kan het zaad daar niet in overleven en zien ze allemaal dode zaadjes of heeeeeeeeeeeel weinig bewegende zaadjes. Soms mag je zelf ook mee kijken onder de microscoop.
Succes.

Kruimel

o ja vergeten,
en nee, dit kan niet tijdens de kijkoperatie gedaan worden. De kijkoperatie krijg je in het begin van je cyclus  ver voor je eisprong.  Je eitje is dan nog lang niet rijp genoeg en je baarmoederslijmvlies niet dik genoeg.

quote: kruimel77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-09-2006 11:05:26'));

Hoi LA,

De gynocoloog houdt via inwendige echo's je ei groei bij. Als hij denkt dat je ei  bijna gaat springen, dan moet je de avond van te voren sex hebben, je mag je niet wassen van onder, en je moet de volgende ochtend terug komen voor een samenlevingtest. Hij schraapt wat baarmoederslijmvlies weg (voel je niets van) en bekijkt dit onder de microscoop. Onder normale omstandigheden, dus als je zuurgraad goed is, zie je daar allemaal "mannen" vrolijk rondzwemmen. Is je zuurgraad niet goed, dus te zuur, dan kan het zaad daar niet in overleven en zien ze allemaal dode zaadjes of heeeeeeeeeeeel weinig bewegende zaadjes. Soms mag je zelf ook mee kijken onder de microscoop.
Succes.

Kruimel

je mag je niet wassen van onder? Dat is mij nog nooit vertelt!!! Ze halen het best ver in je baarmoeder vandaan, dan kun je het toch niet wegwassen?

Groetjes

dank je wel voor alle reacties!!

Ik heb denk ik mazzel.... mijn ogi is nu bijna voorbij! En heb dinsdag de kijkoperatie!
ze hebben met plannen hier gene rekening mee gehouden.

Hebben jullie vrij snel weer kunnen klussen???

Ik wil nl mijn eisprong niet mislopen... want ik wacht al  4 maanden tot het september was..... de handlezeres hefet gezegd dat ik in september dit jaar zwanger zou gaan worden... wie weet!

Is nier erg dta ze die zuurgraad zo niet kunnen meten... was gewoon benieuwd... en dacht misschien kunnen ze dat ook meteen doen!

De operatie wordt erg spannend! Eerst dachten ze endometriose te zien of een cyste...
bij de laatste echo zagen ze niets... en ik verga van de pijn, heb nu ook hele zware medicijnen met opium erin ( tramal).
denken jullie aan me dinsdag..... ik het zo spannend!

liefs LA

Hallo,

Bij mij werd dit heel anders opgemeten.
Er werd vlak voor de eisprong wat baarmoederslijm weggehaald en daar werd een teststripje in gedaan om de zuurtegraad te checken en die was goed.
Het teststripje kleurt dan op .
Heb ooit weleens gelezen dat je die testen ook kan kopen.
Maar het fijne weet ik er niet van.

groetjes Jacqueline

Terug
Bovenaan