hoe miskraam bespoedigen?

Hallo dames,

Helaas ben ik maar eens een kijkje gaan nemen op dit forum. Heb gisteravond echo gehad en de vrucht is al dood, waarschijnlijk al vroeg in de zwangerschap.  Op papier ben ik nu ruim 9 weken zwanger. Nu moet ik wachten op een spontane miskraam, maar ik vind het afschuwelijk. Ik heb verdriet en ik voel nog steeds alle kwaaltjes, maar allemaal voor niks. Ik wil het er graag uit hebben maar volgens de vk is het beter het lichaam zelf het werk te laten doen. Nou bah, ik kan hier toch niet weken mee rond blijven lopen? Weet iemand misschien een middeltje om het op gang te helpen?

gr Roos

Hi,

Ik begreep van de vk dat dit kan helpen:
- voetreflexmassage
- bitter lemon
- ananas eten (vooral de harde kern)
- massage van de achillespees
- vrijen

Succes ermee, wie weet helpt het...

Groetjes
ps: maar nogmaals: als jij een curettage wil ipv wachten, geef dat dan aub aan. Tis jouw lijf....

mijn verloskudinge raadde me aan om even een paar dagen aan het idee te wennen...
maar heeft me wel gelijk naar een gyn gestuurd.

daar kon ik dezelfde dag al terecht. met de gyn heb ik afgesproken (het was op een dinsdag) dat ik het tot en met het weekend zou afwachten.
als het niet spontaan zou komen, dan zou ik de zondag pillen inbrengen om te proberen de miskraam op te wekken.
en voor maandag stond weer een afspraak.

schijnbaar kunnen je hersenen een seintje doorgeven aan je lichaam dat er iets niet goed is, zodat het toch nog zelf op gang kmt. bij mij was het al 4 weken dood toen we erachter kwamen, dus we hadden weinig hoop dat het nog vanzelf ging gebeuren.

maar wonder boven wonder.. zaterdag op zondag nacht werd ik wakker.. mijn vliezen braken, en na een uur heftige krampen (weeen) kwam het vruchtje eruit.
ons kindje was ongeveer 3 cm. dus het was een minibevalling.

ik ben blij dat mijn lichaam het zelf heeft gedaan. misschien zijn die pillen ook een idee voor jou?
groetjes Carina

Hoi Roos

Vervelend bericht voor je.
Ik wildde zelf absoluut geen natuurlijk verloop afwachten. Bij mij was het vruchtje 2,5 week voor de echo op 1 februari gestopt met groeien.
Ik ben toen onder volledige narcose gecurreteerd.
Is zelf natuurlijk wat je het fijnste vindt!
Geef dat duidelijk aan!
En   heel veel sterkte komende dagen!

Marion

Hi Roos,
ik heb na mijn eerste echo te horen gekregen dat het alleen een leeg vruchtzakje was en dat het er toch echt zal moeten. Ik had alle zwangerschapskwalen voor niets en wilde het er dan ook gauw uit hebben.
Afgelopen maandag ben ik bij de gynaecoloog geweest en ik heb besloten niet gelijk te curetteren maar het eerst met medicijnen te proberen. Dan krijg je  van te voren een tablet Mifegyne en dan wordt je 36 uur later opgenomen. In het ZH plaatsen ze 2 tabletten vaginaal achter de baarmoeder en dan wordt het vruchtje (hopelijk snel)uitgedreven. Het klinkt echt vreselijk maar het is mij ontzettend meegevallen. Binnen 2 uur was het vruchtzakje eruit en ik mocht dezelfde dag naar huis. Als pijnstilling was paracetemol voor mij voldoende en ik was superblij dat het zo snel is gegaan. Ik zag erg tegen de curettage op vanwege de verhoogde kans op verklevingen na afloop en het gaat onder algehele narcose. We hebben de eerste 2 zwangerschappen al zo'n pech gehad dat ik dat risico eigenlijk liever niet wilde lopen, tenzij het niet anders kon.
Ben nu weer aan het werk en voel me (lichamelijk) weer helemaal prima.
Hoop dat je aan mijn verhaal ook iets hebt,
héél veel sterkte.

Hoi,

wij hebben de dag voor onze vakantie gehoord dat er geen hafrtje meer klopte, ik was toen bijna 11 weken zwanger en rond 7,5 week is het hartje gestopt....tja wat doe je dan??

Wij zijn toch op vakantie gegaan, had huisarts, ziekenhuis en tolk in de buurt mocht er iets misgaan....maar ben alleen maar gaan vloeien.

Gister ben ik (zou dan 15 weken zwanger zijn geweest) uiteindelijk gecurreteerd....wij zijn juist blij dat we aan het idee hebben kunnen wennen dat het mis was voordat ik onder narcose moest. Leek me heel eng, maar is me heel erg meegevallen. Vloei vandaag bijna niet meer, geen buikpijn, alleen een beetje moe..

Geestelijk hebben wij het ook goed verwerkt, juist doordat we het al 4,5 week wisten voordat het weg werd gehaald.

Over 2 weken naar de gyn voor controle en na zijn groene licht proberen we het nog een keer.

Sterkte!

liefs Yosha

Terug
Bovenaan