Hoe moet een temperatuurlijst eruit zien?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik vraag me af hoe een temperatuurlijst eruit moet zien. Afgelopen maand ben ik voor het eerst gaan tempraturen.
Ik heb gezien dat mijn normale temp 36,6 is.
Ik heb wel wat schommelingen erin. Hoeveel verhoging moet je hebben voor een eisprong?
Ik tempratuur altijd voordat ik opsta. Moet dat ook precies dezelfde tijden zijn of mag er een uur verschil inzitten. Ik moet namelijk 2 dagen in de week op 5:45 opstaan, en ik was niet van plan om iedere dag zo vroeg op te staan . Normaal sta ik iets voor 7 uur op.

Ik zie nu dat mijn temp een paar dagen weer oploopt naat 37,0 kondigt dat een ongi aan, zou namelijk morgen ongesteld moeten worden.

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Heb hier zelf niet veel ervaring mee, maar ik weet wel dat je temperatuur juist moet dalen voordat je ongesteld wordt, terug naar de laagste waarde (36,6 voor jou dus). Dus wie weet wat dit betekent....

Hoi ris,

ik heb zelf getemparatuurd enkele jaren geleden bij de zwangerschap van mijn tweede zoontje. Wat ik me ervan herinner is dat de temperatuur na je eisprong circa een halve graad omhoog gaat en dit zo blijft tot je nod.(in tegenstelling tot de testen die meten voor je eisprong)  Daarna gaat hij weer na beneden tot aan de volgende eisprong. Een combinatie van testen en temperaturen zou dan ook het beste zijn bij het berekenen van een eisprong. Ik heb destijds de temperatuurkaart en de nodige uitleg gehaald van de website www.vruchtbaarheids.org, wat ik een hele duidelijke uitleg vond.

jannie

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nu denk ik 5 maanden getest met ovaluatietesten. De tweede maand heb ik 2 dagen positief getest. Maar dat was ook de enigste maand. Daarom ben ik gaan tempereturen om te kijken of ik Uberhaupt wel een eisprong heb.
Als je zwanger bent, gaat je temp dan omhoog? Ik heb echt geen idee. Ik dacht dat het omhoog ging als jeongi moet worden.

Ik heb alwel de tekenen van een ongi, lage rugpijn en lichte buikpijn.
Ik wacht morgen wel af.
En ik ga eens een kijkje nemen op die site.

Terug
Bovenaan