hoe moet het in de winter?

Ik heb een CV in huis en de thermostaat zit in de woonkamer.
Maar als het in de woonkamer de temp heeft bereikt slaat de verwarming uit.
Maar dan is het in de slaapkamers nog koud.
Hoe gaan jullie hiermee om. Ik kan moeilijk de thermostaat op 30 zetten zodat de slaapkamers ongeveer 20 graden wordt.
Als ik de CVplaat uit zet in de woonkamer, is het toch nog altijd warmer daar dan in de slaapkamers.

Hoe doen de ervaren ouders dit, het kamertje op temp houden??

Groetjes Sandra

Je hoeft de verwarming niet aan te zetten. Mijn ervaring is dat je een xtra deken op kunt doen als het echt heel erg koud is. Event. bij erge vorst sávonds de cv even aanzetten

Renate

Hoi...

Ons zoontje ligt nu nog in een zomerslaapzak en een dekentje, overdag zonder broek aan en s'nachts met broek.
Als het straks echt koud wordt dan doen we hem een winterslaapzak aan.
En anders zou je misschien nog een kruik in bed kunnen leggen?
Al ligt ons zoontje van bijna 5 maanden niet echt meer stil in bed, dan is zo'n warme kruik ook geen optie...

Doei

Onze cv doe ik 's ochtends aan om de boel snel door te warmen, daarna gaat in de woonkamer de houtkachel aan.   We hebben  een jaren ' 20   huis, inmiddels wel met dubbel glas, en de ramen boven gaan elke ochtend lekker open. Boven  is het 's winters dus behoorlijk fris.   Onze jongste is in oktober geboren, ze heeft ong. een week een kruik in de wieg gehad. Daarna in een lekker warme pyama en winterslaapzak met dekentje. Als het erg koud is, dan 2 dekentjes.  
De cv heeft bij ons boven 2x   aangestaan, nl met de bevallingen van onze 2 meiden.

groetjes Melanie

Je hebt ook winterslaapzakken met mouwen eraan. Die gebruik ik altijd, anders heb ik het idee dat die armpjes zo koud worden. Verder in de winter een lekkere badstof pyama en ze houden het wel warm.
Ivy

Hallo,

Kinderen slapen over het algemeen beter op een koele kamer dan op een warme kamer, zelf hebben wij een slaapzak met lange mouwen en een extra dekentje. onze zoon werpt bijna alles van zicht af. dus dan slaapt hij in een pyama met lange mouwen en broekje.

Hoi,

Als het echt heel koud wordt kan je ook een extra elektrische kachel kopen bij bijv. de Gamma. Als je hem 's nachts niet aan wil laten staan kan je in ieder geval overdag aanzetten en pas uit als je zelf gaat slapen.

Groetjes

Hoi!

hoe oud is je kindje?

Bij ons is het ook alijd koud boven.
Maar toevallig zijn de kamers goed verdeeld.
Echt koud..zo van brrrr...is mn zoons kamer...maar hij is 5 en heeft het altijd bloedheet.
Onze kamer tocht als een gek...vinden we heerlijk.

En de kamer van onze dochter (nu 10 mnd...maar heeft er al een winter moeten slapen) is een beetje fris maar tochtvrij.

Als ze al wat mndjes oud zijn, zou ik ook voor zon slaapzak met armen eraan gaan.

Onze dochter past vanwege een heup/spreidbroek niet in een slaapzak. (balen)
Afgelopen vakantie was het snachts berekoud!!!.....
We hadden haar uit nood maar 2 truitjes over eklaar aangedaan en een maillot met sokken erover...en een deken...(een paar dekens)

Maar volgens mij is een tochtvrije, koude slaapkamer prima! (kindje warm aankleden, en krijgt heerlijke frisse lucht binnen).

doei

Terug
Bovenaan