hoe moet ik de weken nou rekenen?

Hallo allemaal!
Net me hier ingeschreven. Leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat. Ik ben 28 en zwanger voor het eerst. Ik had het gehoopt maar niet zo snel verwacht. Ik heb 1 juli een test gedaan en toen 2 juli nog een. Die test gaf aan 3+ aan. Mijn laatste menstruatie weet ik echt niet meer. Ik ben zo onregelmatig. Maar door omstandigheden weet ik wel dat ik waarschijnlijk op 2 juni zwanger ben geraakt. Dat is aanstaande donderdag 6 weken geleden. Reken ik dan 8 weken zwanger? Ik heb al contact gehad met de vk. Eerste afspraak 28 juli en eerste echo 12 augustus. Pfff wat vind ik het spannend allemaal. Hoop hier van jullie nog veel meer (herkenbare) dingen te lezen!
groetjes,

Lo
 
Hoi,
Gefeliciteerd!
volgens mij zou je dan nu inderdaad 8 weken zijn. Wel gek dat je dan pas 12 augustus een termijn echo krijgt. Ik zou gewoon vragen of het eerder kan omdat je niet weet hoelang je zwanger bent!
Liefs,
Mar
 
ik heb bij de 1e afspraak ook een echo gehad, gewoon om te kijken oof alles goed was. Ook pas bij de volgende afspraak is er een termijn echo gemaakt dat is bij jou 12 augustus dan wordt er ook vastgesteld wanneer je uitgerekend bent. Ze kijken tegenwoordig niet meer naar de eerste dag van je laatste menstruatie. Er wordt aangehouden wat er uit de termijn echo komt, ondanks of dit vroeger of later is dan je zelf verwacht. In jouw geval is het al lastig berekenen hahah dus ik zou het even afwachten.
 
Terug
Bovenaan