hoe moet ik dit nou weer aanpakken???

Hoi hoi

Stef wil tegenwoordig 's middags eigenlijk niet meer slapen. Rond 14.00 wordt hij wakker en dan wil hij gewoon niet meer naar bed... Alleen hij kan het echt nog niet volhouden tot 19.00, dus naarmate het later wordt wordt hij steeds chagarijniger....   Hij ligt nu dus bijvoorbeeld in bed te krijsen, maar ik weet zeker dat hij wel moe is en dat er niets aan de hand is... Wat moet ik nou doen?? Gewoon een paar keer flink laten krijsen om te laten merken dat ik de baas ben?? Of troosten en de avond doorbrengen met een mopperende Stef in de hoop dat het over gaat??? Of nog iets anders???

Wie helpt?
Liefs Annet

Hoi hoi,

Ik schrijf niet vaak op het forum, maar lees erg graag mee.
Onze zoon is één dag ouder dan Stef, maar heeft eigenlijk hetzelfde probleem.
Vandaag probeer ik het schema om te gooien, Ruben wil 's middags ook niet goed meer slapen, met ook als gevolg dat hij aan het eind van de middag steeds chagarijniger werd. Ik heb hem nu net in bed gelegd, en het is warempel stil. Hoop dat hij even een half uurtje slaapt, dan ben ik al lang weer blij :)
Het blijft soms echt worstelen hoor.
Weet eigenlijk voor jou geen goed antwoord te bedenken, wens je veel succes/sterkte ermee

Esther

ooh als ik dat antwoord eens zou weten.........mijn dochter is sinds een dag of 2 ook weer aan de gang. Hysterisch krijsen, niet willen slapen. Maar wel chagi en moe! Vanmorgen en vanmiddag aan 1 stuk door heb van alles geprobeerd....de boze methodes zoals een koude lap op het gezicht enzo, laten krijsen  tot bij me nemen om in slaap te wiegen. Niets hielp!En ze blijft zich dan ook verzetten en trappen met de benen....ze is gewoon pissed. Eindelijk na bijna 5 uur krijsen viel ze op mijn borst in slaap...was zo blij dat ik me niet meer durfde te bewegen en daar bijna de hele middag met haar gelegen heb (op de bank) ....Beetje jammer voor mijn zoon van 2 maar het was helaas niet anders.

Hi dames,
Is wandelen niet misschien een optie, of even in bad doen?
Ik zeg maar wat, Lynn heeft er bijna geen last van, ooit heeft ze wel een dagje ertussen zitten, dat ze alles doet wat ik niet van haar gewend ben, ik raak dan ook helemaal de weg kwijt. En ga dan uit stress met haar wandelen, ik kan er niet tegen.
X

Wat jullie overdag hebben, hebben we hier nu 's nachts sinds anderhalve week.
M'n wallen hangen bijna op mijn knieen.
Ineens uit het niets wordt hij wakker, nou ja wakker, hij ligt met zijn ogen dicht en schreeuwt de hele straat bij elkaar.
Het enige wat helpt is hem bij je nemen. Leg je hem dan weer terug, dan begint het na een half uur weer van voor af aan.

Ik wacht ook op DE tip. Succes allemaal en maar hopen dat het een fase is. Die niet al te lang duurt.

Pauline

hoi hoi,

Voor de nachten misschien een tip om een klein lampje aan te doen?Mijn zoontje was ook ineens 's nachts helemaal overstuur en toen lieten we de lamp op de gang aan en was het over, na een week deden we die weer uit en was het geen probleem meer.

groetjes

Ik heb een nachtlampje voor hem, maar als hij zo brult heeft hij zijn ogen dicht en gaan ook niet open  Volgens mij heeft zo'n lampje ook geen nut.

Ik ga eens proberen een groter lampje aan te laten

Hee Annet,

De verlossende tip heb ik ook niet voor je. Maar mijn mening is dat je  Stef niet echt moet laten huilen. Jengelen mag maar echt huilen... ik zou dat niet langer als 10 minuten doen.. maar dat is mijn mening he!
Helpt het misschien om Stef, als ie in paniek is, op te pakken en dicht tegen je aan te houden. Niks zeggen, alleen een beetje lopen, tot ie rustig is en dan weer terug leggen. (Wel wakker terug leggen en niet als ie al slaapt)
En dan, wanneer hij weer huilt, hetzelfde doen. Het is wel even vermoeiend maar op een gegeven moment weet ie, dat hij niet mee naar beneden mag en dus toch moet gaan slapen.
Makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk. Maar probeer het eens.
Ik heb met Tyche  heel moeilijke nachten gehad deze weken en ben met wallen onder mijn ogen naar het cb gegaan en tips gevraagd. Dit werd mij als tip meegegeven. Ik heb het nog maar 1 nachtuitgeprobeerd en dat werkte maar ik juich niet te vroeg hoor. Op het cb zeiden ze dat alles wat je uitprobeerd op zn minst 3 weken vol moest houden voor dat je echt kon zien of het werkt. (3 weken.. zucht)

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Terug
Bovenaan