hoe moet ik het bedje opmaken? in welke volgorde?

hallo,

misschien een stomme vraag maar in welke volgorde maak ik een bedje op?
wij hebben een ledikant, geen wieg.
dit is wat ik in huis heb, zit nog in de verpakking.
zodra ik het weet kan ik fijn het bedje opmaken en is de kamer af! jippie!!

ik heb een rode 100% katoenen deken
hoeslaken   katoen
bedzeil molton
hoeslaken molton
en 3 dekentjes 100% katoen

en nu hoop ik snel de volgorde te hebben hahaha.

bedankt alvast!

groetjes Miranda 37,2

hallo,
per kraambureau wordt er verschillend gedacht over het bedzeil, het houdt urine etc van de baby wel tegen maar het ademt slecht. Bij ons wordt geen bedzeil (ook niet zeil en molton in een) gebruikt. Eerst molton, dan hoeslaken, dan lakentje met een dekentje. Evt. hydrofiele luier in een punt gevouwen voor het spugen van de baby. Het lakentje en dekentje moet halverwege het ledikantje gedekt worden. De baby kan dan niet onder de dekentje zakken.

Veel succes

hoi miranda,

de kraamverzorgster heeft ons geleerd: eerst het bedzeiltje aan het voeten einde van het ledikant, dan het molton laken erover heen en daarover heen gewoon het hoedlaken. Een spuugdoek van katoen is idd aan te raden voor het spugen van de baby.
Let er wel op dat het bed zeiltje enkel en alleen vanaf de billetjes tot het voeteneinde mag liggen, mocht de baby tzt zich omdraaien op de buik dan kan hij/zij er niet met het gezichtje op komen, want het materiaal ademt niet en zou daarom verstikkingsgevaar kunnen opleveren.

Succes met opmaken

Liefs Marinte mama van knulletje van 7 weken

Misschien is het het handigste om alles klaar te leggen en dat na te vragen bij de kraamverzorgster? Bij mijn oudste was het trouwens eerst de molton, dan het plaszeiltje, daarna een hoeslakentje en daarover nog zo'n zachte luier (hoe heten die dingen ook al weer) en zij deed bij het hoofdeinde ook nog zo'n hydrofielluier opgevouwen, zodat je als de baby spuugt niet het hele bedje hoeft te verschonen, maar alleen die luier kan vervangen...en dan natuurlijk het lakentje en dekentje

Ik hoop dat je er iets aan hebt

yvonne

Terug
Bovenaan