hoe moet ik omgaan met alle spanningen omtrend het zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
hallo,

Wie heeft er ook zo een moeite met alle spanning en onzekerheid omtrend het zwanger raken? Ik zit nu in ronde drie en steeds die spanningen rond mn ovulatie en dan nog de terleurstelling als je toch ongesteld word. Ik vind het erg moeilijk om daar mee om te gaan. Wie heeft dit ook en kan mij eventueel helpen. x i

Hoi Isa,

Inderdaad het is echt heel erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn, ik kan je helaas geen verlossende oplossing geven, ik ben inmiddels in ronde 11 beland!
Wel kan ik je vertellen dat bij mij het eerste half jaar het minst zwaar is geweest, want ik had een beetje in gedachten dat het wel even zou duren, halfjaar was voor mij even.
Maar ben nu dus vijf maanden verder en vanaf vorige maand is het weer even wat zwaarder geweest.

Maar nu is het de bedoeling om je even op te peppen, dus doe ik dat, want het klinkt allemaal zo zwaar!
Probeer zoveel mogelijk bezig te zijn met andere dingen, als je aan het werk bent concentreer je er dan op, en doe dingen die je leuk vind, lekker shoppen, filmpje kijken, bosje bloemen kopen etccccccc( ps, dit zijn mijn leuke dingen hihi)
Ik probeer zoveel mogelijk met andere dingen bezig te zijn, maar als het weer op de klus dagen en de nod komt, voel ik de spanning stijgen, maar zodra ik ff wat anders doe kan ik me weer ontspannen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, en ehhhh van je af kletsen helpt mij ook, vooral op dit forum, er is altijd iemand die je kan steunen en je begrijpt!

Succes!

groetjes Saskia 30

Lieve Saskia,

Onwijs bedankt voor je berichtje! Je hebt wel gelijk om idd aan andere dingen te denken alleen is dat soms erg moeilijk, maar dat zal je zelf verder ook wel ervaren. Ik moet positief blijven maar soms heb je het gewoon ff gehad. En we hebben verder geen haast want ik ben pas 20 jaar  (en mijn vriend 32). Als je verder nog suggesties of tips heb hoor ik het graag van je! Jij ook veel succes met klussen, en ik hoor het wel van je als het zover is .... ! Gr isa.

hey meis,
ik ben ook pas 21 en mijn vriend 30. ik weet precies hoe je je voelt en ik moet zeggen dat ik er ook best moeite mee heb als ik weer ongesteld wordt.. maar je moet maar zo denken: lukt t nu niet, dan de volgende keer misschien wel! ik probeer me er ook niet zo heel veel mee bezig te houden maar t is echt moeilijk! ik ga vrijdag naar de huishoudbeurs en ik kan het dan ook toch niet laten om even naar de 9mnd beurs te lopen.. maar ja.. keep your head up! we moeten er wat leuks van maken.

xx bren.

Hoi!
Zoek iemand waarmee je erover kan praten en probeer de humor erin te houden!
En moed houden natuurlijk...mischien denk je, die heeft makkelijk praten..maar echt,de wonderen zijn de wereld nog niet uit! wij zijn 18 maanden bezig ongeveer en eind vd maand beginnen we met icsi..niet om je nog meer zorgen te laten maken hoor,maar geef het de tijd (er staat een jaar voor) en bij jullie lukt het vast spontaan!!

succes! en hou de moed erin...(weet dat het moeilijk is,maar er is maar een zaadje nodig!!)

Terug
Bovenaan