Hoe moet je Nutr. Forte klaarmaken??

Hoi,

Misschien klinkt het dom, maar hoe moet je Nutrilon forte eigenlijk klaarmaken.

Ik heb gelezen dat je het mag mixen met de gewone nutrilon standaard of???
Ik wil hem ook niet gelijk heel de dag forte geven, voor als hij weer meer wilt.
Hij wil nu sinds gisteren weer meer eten. Dit zie ik doordat ik hem een fles van 180cc met 6 schepjes geef van de standaard en als hij zijn flesje op heeft gaat hij weer huilen van de honger, dan geef ik hem een speen en is hij weer zoet.

Op het CB zeggen ze dat ik het pas vanaf 4 maanden mag geven.
Dus ik wil geen advies meer van hun, anders krijg ik het misschien weer te horen

Daar heb ik nog over na lopen denken en met mijn man over gehad.
Misschien heeft ze me verkeerd begrepen of niet opgelet van wat ik vroeg.
Maar misschien dacht ze dat ik hapjes bedoelde??? die mag je wel pas  vanaf 4 maanden. Maar zo dom ben ik nou ook weer niet.

Heeft iemand tips voor mij, over hoe te mixen enz.

Groetjes Sandra en kleine Justin

Hoi Sandra,

Felina was 1 maand oud toen ik haar nutrilon forte ging geven.
Ik deed dan 1 fles nutrilon forte en 1 fles nutrilon standaard en zo gaf ik ze om en om, wel zorgde ik er altijd voor dat ze de laatste fles nutrilon forte kreeg.
Vanaf dat Felina 2,5 maand was ben ik helemaal overgegaan op de forte omdat ze aan de standaard gewoon niet genoeg had.
Inmiddels is Felina 5,5 maand en doet ze het uitstekend op de nutrilon forte.
Ze krijgt er nu ook hapjes bij en in haar laatste fles doe ik sinds ze 4 maanden is 2 eetlepels nutrix (rijstebloem).
Als jij denkt dat het voor je kindje beter is om nutrilon forte (erbij) te gaan geven, moet je het gewoon doen hoor. Het kan absoluut geen kwaad!!!!

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.
Laat je nog weten wat je uiteindelijk gaat doen, en hoe het gaat?

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 06-04-06)

hoi,

mijn zoontje kreeg vanaf drie maanden forte op advies van consultatieburo.
daarvoor gaf ik hem ook gemixt.
ik mixte het toen met hypo allergeen.
dit vond ze niet goed, want dan werkt het hypo allergene voeding niet.
maar volgens mij met standaard mixen is geen probleem.
ik begon te mixen met eerst 1 schepje forte en de rest anders.
toen hij hier niet meer genoeg aan had mixte ik met twee schepjes forte.
nu krijgt hij helemaal forte, want hij werd te zwaar en hij moest een fles minder.

groetjes smonie

Dank je wel,

Ik laat  van de week  wel weten hoe het is gegaan met de forte. Ik merk het denk ik niet met 1 dag?
Ik heb ook gehoord dat je het mag mixen zoals 2 schepjes forte en 4 standaard, klopt dit? Of ben ik gek.....

groetjes Sandra

Hoi sandra,

Als je gaat beginnen met forte zou ik het sowieso mixen met standaard. het is immers zwaarder verteerbaar, en anders heb je kans dat je kindje gelijk verstopt zit of krampjes krijgt.

groetjes
Amanda

Terug
Bovenaan