Hoi Manita,
Temperaturen kun je op drie plaatsen doen: oraal (in je mond), vaginaal of rectaal (in je anus). Rectaal is het meest betrouwbaar. Gewoon erin en drie minuten wachten...
Dit doe je het beste 's ochtends vroeg voordat je opstaat of wat dan ook doet. Je mag nog net je ogen opendoen hahahaha! Want zodra je iets gaat doen, wordt je temp alweer iets anders. Het liefste temp je iedere morgen om dezelfde tijd en zorg je dat je zoveel mogelijk op dezelfde tijd gaat slapen. Een keer laat naar bed of uitslapen kan namelijk al weer verstoren. Als je iedere dag opschrijft, zul je waarschijnlijk wel een patroon zien. In principe gaat je temp na je eisprong 0,2 - 0,5 graad omhoog en vlak voor je menstruatie weer naar beneden. Als je zwanger bent blijft hij hoog. Wat jouw basistemp is kan ik niet zeggen, maar ik neem aan tussen 36 en 37 graden. Bij mij 36,4 voor en 36,7 na de eisprong. Overigens, als je dit wilt gebruiken om te weten wanneer je moet klussen, kan ik het je afraden, want je temp gaat pas ná je eisprong omhoog en met klussen ben je dan dus net te laat. Dan kun je beter een ovulatietest gebruiken, die geeft aan wanneer je je LH piek hebt. Vanaf die piek duurt het maximaal 36 uur voor je je eisprong hebt, dus dan ben je nog op tijd met klussen! Tempen geeft je wel meer inzicht in je cyclus.....
Succes! Groetjes,
Tess