Hoe moet/mag ik liggen?

Ik lees overal dat je als je zwanger bent beter niet op je buik kan
slapen maar ook niet op je rug. Dat je het beste op je linkerzij kan
slapen.

Ik ben nu 18 weken zwanger en ik vraag me af moet het perse op je linkerzij.

Ik slaap namelijk erg rot op mijn linkerzij, dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Het liefst   slaap ik op mijn buik.

Kan iemand mij advies geven.

Ik wil natuurlijk doen wat het beste is voor ons kind.

 
Haai!

Gewoon lekker zelf bepalen lijkt me. Een goeie nachtrust lijkt me ook belangrijk. Ikzelf ben ook een buikslaper, en mis het enorm. Als ik het wel eens probeer doet het zeer dus dat kan echt niet meer. Ik merk wel dat ik beter adem als ik op mijn linker/rechterzij lig. En op mijn rug liggen hou ik niet lang vol. Dus ja er zal best wel een reden voor zijn, maar je lichaam geeft het zelf goed aan hoor! Maarre ben geen verlosk. ik doe dit ook gewoon zo. Greetz patries 20w
 
Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en slaap ook nog op mijn buik. Kan er niets aan doen, zo word ik gewoon wakker. Ik denk dat het als het niet meer lukt, dat ik dan vanzelf op een andere manier ga slapen.

Kussentjes tussen je bene, kunnen je wel helpen een andere houding aan te nemen, heb ik bij mijn vroige zwangerschappen ook gedaan. Mara ja bij de eerste lag ik met 6 maanden nog op mijn buik, en toen ben ik mezelf gaan stutten met kussentjes, uiteindelijk lukt het wel.

Miep
 
Hoi,

Ook ik ben een echte buikslaper en kan dat nu al echt missen. Soms word ik wakker liggend op mijn buik maar dan heb ik een pijn in mijn buik als ik omdraai! Ik moet dat echt niet meer doen maar het gebeurt in mijn slaap.

Bij mijn dochter had ik dat ook en toen heb ik een voedingskussen(de banaan) gepakt en heb die als een slang om me heen gelegd, een deel tussen mijn benen en dan half onder mijn borsten door. Dat was voor mij de oplossing, dus wie weet voor jullie ook.

Bij de bevalling van Isabelle lag ik tijdens de ween op mijn rug, na een tijdje kwam de vk binnen en vroeg mij aub op mijn zij te gaan liggen want de baby was niet zo blij, ik heb zeker een uur op mijn zij gelegen en het bleek dat Isabelle daar beter op reageerde.

Groetjes en slaap lekker!! Odette 15 weken zwanger van nummer 2.
 

Hoi        

Ik ben nu bijna 23 weken zwanger van mijn tweede kindje. En net als bij mijn eerste kindje slaap ik gewoon op mijn buik!
Met 1 been opgetrokken. Zo lag ik voor de zwangerschap het lekkerst en nu nog steeds!
Ik heb voor 23 weken ook een enorme buik. (mensen vragen hoelang ik nog moet... errug irritant!) Bij de eerste kwam ik ook 20 kilo aan!!
Ik heb ook bij Dion (mijn eerste) bijna tot aan het einde op mijn buik gelegen.
Je moet gewoon liggen zoals je zelf het lekkerst ligt. Het is belangrijk dat je goede nachtrust hebt!! En wees niet bang dat  je kindje het benauwd krijgt ofzo hoor! Die heeft ruimte zat! En anders protesteert hij of zij vanzelf! En in je slaap draai je je dan onbewust om!
Ik zou zeggen: "SLAAP LEKKER!"

Oh ja, weet je wat nou het grappige is?...... Dion is een echte buikslaper!  

Groetjes, Lonk
 
Hallo

Je moet zo slapen, zoals jij prettig vind. Op je buik wil uiteindelijk gewoon niet omdat je baby dan in de knel komt. Je kan wel half op buik/half op je zij gaan liggen met een opgetrokken been waar je een kussen onder hebt.
Op je rug liggen mag best wel, maar het is zo dat je baby door zijn/haar gewicht  de holle ader af kan sluiten, maar je lichaam is niet gek, op het moment dat jij je 'onwel' begint te voelen draai echt wel om.
Ze zeggen dat als je op je linkerzij slaapt de bloedtoevoer door de placenta beter is. Maar ik weet niet of dat zo is. Lijkt mij een beetje een gek verhaal, je ligt immers niet de hele nacht op 1 kant.
Kortom een goede nachtrust is ook belangrijk anders ben je straks aan het eind van de zwangerschap uitgeput. Is niet handig, moet je doodmoe de bevalling in en heb je daarna een baby die je ook niet bepaald rustige nachten bezorgd.

groetjes kirsten
39w1d
 
hoi,
ik las je vraag en wou alleen dit even zeggen,
als je je op het einde van de zwangerschap opeens héél misselyk voelt
terwyl je ligt te slapen (of net wakker schrikt) ga dan wel op je linkerzyde liggen,
want zoals eerder hier iemand zei,de bloedtoevoer word soms  een beetje afgesneden
door het gewicht van je baarmoeder mét kind ..
en je voelt je vanzelf beter dan als je op je linkerzyde ligt,
dat had ik toch tenminste..
en als ik wéér maar eens aan die monitor lag (ben de eerste keer twaalf dagen na uitgerekende datum bevallen,8x een uur tot twee uur 'gemonitord')
zag ik idd dat de hartslag van de baby daalde als ik  op myn rug lag en normaal werd  
als ik links lag..
groetjes,anne  
 
Terug
Bovenaan