Hoe moet t ook al weer beginnen met groentenhapje??

Ik weet niet meer hoe ik t deedt bij mn dochter....
Maar ik wil met Dani onderhand beginnen met groenten hapje want hij zit continu te smekken en te schooien als we zitten te eten...
Maar mijn vraag is hoe doe ik dat dan met de fles van 16u??? Moet ik die dan gewoon geven en dan rond 17u dat hapje?? dat wordt toch te veel?? Hoe doen jullie dat??

Bij mn dochter stond ik te springen om die hapjes te geven nu stel ik t liever elke keer uit hahaa... ;-) alleen nu ontkom ik er niet meer aan... hij wil meer als alleen melk (mn baby is nu al bijna geen baby meer:(

Groetjes Joyce
dani 5 maanden

Wij geven 2 uur na de fles een half potje groente. Meestel is dit rond 17.00/18.00 uur.
Marit zou nu al hele potjes krijgen maar dat wil toch even met consulatiebureau bespreken i.v.m. haar gewicht.

Marit 23 weken 6 dagen

Ik zou dan denk ik om 16.00u ipv de fles, groente geven en dan gelijk daarna een beetje melk. Als hij bv 100 gram groente eet geef je daarna een flesje van 100 cc.
Als hij straks goed zijn groente (200 gr) eet kan je de fles laten vervallen...

succes!

Op advies van het cb doe ik het als volgt:
8 uur fles
12 uur fles
16 uur potje groente, daarna 125 cc fles
19.30 fles

Na een tijdje vervang je de fles na de groente door yoghurt.

De reden dat ik het zo doe is dat Olivia haar flessen niet meer leegdronk. En nu ik het zo doe, gaat het weer perfect!

Olivia 5,5 maand

Met Jochem doen we het zo:

8:00 fles
9:30 fruit
12:00 fles
16:00/16:30 groente
17:30 tijdens ons eten een toetje(bv yoghurt..)
21:00 laatse fles

Groetjes Elma

pfff amy is zover nog niet nu ik het allemaal zo terug lees

amy krijgt om 8 uur bv(oke we slaan de nacht effe over oke:p)
8 uur borstvoeding
11 uur borstvoeding
half 2/2 uur borstvoeding
half 5 /5 uur borstvoeding
half 6 of 6 uur 2 eetlepels groenten

half 8 borstvoeding en te bed

en dan nog 1 a 2 keer snachts...als het niet meer is:S

Dhymaris krijgt tegen half 8 een fles dan om 9 uur potje fruit tegen 12 uur een fles dan tegen half 4 potje groente en tegen 4 uur fles en tegen 8 uur de laatste fles. Langzaam zal de groente meer worden (zwaarder doordat er vlees enz doorheenkomt) en vervalt die fles van 4 uur. Ik wil tegen die tijd wel dat ze de groente tegen 5 uur eet zodat ze ons ritme krijgt.

Groetjes

Dhymaris 5mnd en 11dg

Terug
Bovenaan