Hoe naar minder voedingen per dag? Heeft iemand tips?

Hoi,
Mijn kleintje is bijna vier weken en werd vrij klein geboren. Sinds zijn geboorte zit hij op acht voedingen per dag. Intussen is hij prima aangekomen. Nu wilde ik graag naar een voeding minder en ookal is het mijn derde kind, ik weet niet meer zo goed hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Overdag slaapt hij nog wel eens langer door, maar s'nachts meldt hij zich standaard elke drie uur. Daar begin ik een beetje genoeg van te krijgen. Op zich heeft hij zoveel voedingen niet meer nodig. Hij kan per voeding 110cc drinken, maar drinkt meestal 90.
Heeft iemand tips?
Groetjes Ivy
 
he hallo,

Toen ik naar een voeding minder ging heb ik langzaam de tijd tussen de flessen opgerekt. Dus als er 3 uur tussen zit ga je eerst naar 3uur en een kwartier. Gaat dat goed dan weer een kwartier erbij en ga zo maar door tot je op de 4 uur zit. Op die manier laat je automatisch een voeding vervallen. Misschien dat je kindje dat wel de lfessen leegdrinkt.
succes ermee

gr Linda
 
Hoi,
Bedankt voor de tip over het oprekken van de tijd. Ben inderdaad gisteren begonnen met van drie uur naar drie en een half uur te gaan. Gisteren ging dat prima, maar s'nachts ging meneer gewoon weer over op drie uur. Maarja, was de eerste dag pas. Ook s'morgens wilde hij na drie uur weer eten.
Hoe mijn schema er uit ziet? Eigenlijk heb ik niet echt een schema. Geef de eerste weken gewoon voeding wanneer er om gevraagd wordt en dat is vrij stipt elke drie uur. Mijn andere kinderen gingen volgens mij uit zich zelf meer eten en om minder voedingen vragen. Ik denk dat het me met het oprekken van tijd wel gaat lukken.
Groetjes Ivy
 
is het niet verstandig om eerst proberen de nachtvoedingen op te rekken, anders krijgt hij overdag meer honger en probeert het 's nacht in te halen!

Hilde
 
Vannacht kwam hij een keer naar drie uur en een keer naar vier uur. De avond daarvoor zat hij ook een keertje op drie en een half uur, dus er lijkt vooruitgang in te zitten. Ik baker hem nu ook soms in. Niet omdat hij niet inslaap kan komen, maar meer voor het doorslapen.
Met het rekken van de dagvoedingen zit ik nu in ieder geval op zeven voedingen per dag en meneer begint steeds iets meer ineens te drinken.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ivy
 
Hoi Ivy,

probeer je het niet allemaal te snel met dat minderen? Bij Tim ging het heel geleidelijk; het begon met dat hij 's avonds zelf van 19.00 tot 2.00 ging slapen. Terwijl hij op 6x 120cc zat. Vervolgens een week later (hij was toen 7 weken) was dat opgeschoven tot 22.00uur tot 6.00uur! Zonder dat we er moeite voor hoefde te doen. Langzaamaan ook geprobeerd of  hij meer voeding wilde. Dat varierde per keer.  Nu  de laatste twee dagen zijn we op 150cc beland. En gelukkig op 5 flessen.
Nu heb ik misschien makkelijk praten want ik heb maar 1 kind dus ik hoef geen rekening met andere "schema's" te houden  .

groetjes Sherene
 
Hoi Sherene,
Misschien heb je wel gelijk dat ik iets te snel naar minder voedingen wil, maar op het moment zit we op een laatste voeding om 12 uur, een nachtvoeding om drie uur en een voeding om 6 uur. Dat gaat toch een beetje opbreken na vier weken elke nacht. Hij heeft na vier weken ook echt geen 8 voedingen meer nodig. Maarja, maak dat meneer maar eens wijs. Die denkt daar heel anders over!
Voor de rest is hij heel makkelijk, dus ik loop echt niet op mijn tandvlees hoor. Gedurende dag is het eigenlijk vrij relaxt. Dan moeten de voedingstijden inderdaad wel eens aangepast worden aan het ritme van de dames, want aan de schoolpoort staan met een baby die honger heeft, is niet echt geslaagd.
Is echt veel moeilijker om regelmaat in zijn dag te krijgen, maargoed, hij schijnt er geen last van te hebben.
En bij jou Sherene? Gaat alles een beetje goed. Beetje gewend aan je nieuwe leven. Duurde bij mij de eerste keer zo lang! Wat dat betreft zijn volgende kinderen veel makkelijker, dat is wel fijn.
Groetjes Ivy
 
Terug
Bovenaan