Hoe nachtvoeding aanpakken?

<p>Hallo allemaal.</p><p>Onze kleine man is nu bijna 2 weken oud. Wij hebben een erge rotstart gehad omdat hij ontzettend last van reflux bleek te hebben waardoor wij 2 nachten in het ziekenhuis geweest zijn. In het ziekenhuis kwamen ze er al gauw achter dat dikkere voeding en rechtop drinken al veel deden. Nu zijn we weer thuis en inderdaad dit werkt, maar wat ik ook merk is dat hij zich om de 3 uur blijft melden terwijl zijn voeding snachts om de 4 uur is. Dat houdt dus in dat wij elke voeding een uur van tevoren op zitten om hem stil te krijgen, en tegen voedingstijd valt hij in slaap! Hij drinkt dan wel half slapend zijn fles leeg en is daarna weer rustig. </p><p> </p><p>Ik had het idee om hem snachts meer voeding te geven zodat hij dat laatste uurtje ook rustig is, maar de kinderarts die ik gebeld heb vond dat geen goed idee.. ik moest maar wat extra water en johannes broodpitmeel in zijn fles doen zodat hij tijdens de voedingen wat langer drinkt. Hrt probleem is dan alleen dat ala hij de fles niet leeg drinkt hij ook direct minder voeding binnen krijgt.. </p><p> </p><p>Iemand een tip over hoe we het laatste uurtje erbij aan kunnen trekken? </p>

Wij hebben de eerste weken gewoon op verzoek gevoed, soms kwam ze ‘s nachts om de 2 uur. Ik zou me niet druk maken om dat ene uurtje. Al die stress is niet goed voor jullie en voor hem. Hij drinkt ook niet teveel, lijkt uit je verhaal. Ons consultatiebureau vond het geen enkel probleem dat ze ‘s nachts wat eerder kwam. Ze hebben nou eenmaal nog geen ritme.
ps: onze meid is inmiddels 8 weken en groeit perfect volgens de curve. Slaapt inmiddels ook 6/7 uur per nacht. Het komt dus goed!!

Ik ben het eens met newmom. Als je kleine snachts komt voor de voeding, gewoon geven. Ze heeft het dan gewoon nodig. Wij hebben altijd overdag een vast ritme met voeden aangehouden (mits hij eerder echt honger zou hebben) en snachts op verzoek. Soms was dat om 2.00 uur, maar meestal om 3 of 4 uur snachts. Later schoof het steeds meer op en inmiddels slaapt hij al 2 weken door tot 7.00/7.30 uur. Hij is nu 10 weken.
Ik zou hem dus gewoon voeden zodra hij zich snachts meldt! Komt echt goed!

Dank voor de tips! Ik denk dat we dat gewoon gaan doen dan. Ik heb met de kinderarta afgesproken wel wekkers te zetten zodat het niet te lang duurt tussen voedingen, aangezien hij niet heel zwaar was bij de geboorte en de bloedsuikerspiegel anders teveel daalt.

Hoe doen jullie dat overdag dan weer? Hij kwam bijcoorbeeld vannacht om 3 ipv 4 uur en om half 7 ipv 8 uur. Maar na 8 uur krijgt hij weer om de 3 uur, pas je dan de tijden aan? Of hou jeje verder overdag wel weer aan die tijden? 

Wij passen de tijd aan. Vanochtend kwam ze bijvoorbeeld pas om 6 uur, dus dan weet ik dat ze 4 uur later, om ongeveer 10 uur, haar tweede voeding moet hebben. Als ze ‘s nachts om 5 uur komt, dan krijgt ze de volgende voeding om 9 uur. Uiteindelijk komt ze altijd netjes uit op 6 voedingen tegenwoordig. Ik leef dus nog gewoon volgens haar ritme. Een uur uitstellen zou ik uitgeput van raken, haha! 
Succes en laat je niet gek maken! Vooral gezien het feit dat je ventje niet zo zwaar is, zou ik me niet druk maken om de extra voedingen!

Ik paste de tijden dan gewoon n beetje aan, probeerde er telkens n kwartiertje of half uurtje bij te rekken, zodat we bij de laatste fles iig op schema zaten. Dus dat hij die iig niet te vroeg kreeg. En verder idd niet gek laten maken!

Morgen krijgen we eindelijk de kinderfysio op bezoek om richtljnen te krijgen hoe het beste om te gaan met reflux en prikkelverwerking, want daar heeft hij erg moeite mee. Ik overleg morgen even met haar wat zj ervan denkt. 
Als het aan mij ligt pakken we het ook zo aan inderdaad, want ik zit nu elke nacht met een huilende baby, wat zwaar vermoeiend is..

Terug
Bovenaan