Hoe nauwkeurig is de 12 weken termijn echo?

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Hoe nauwkeurig is de 12 weken termijn echo? Op 1 Oktober was de 1e dag van mijn laatste menstruatie. Cyclus van ongeveer 26 dagen. Op 10, 11, 12 en 13 Oktober gevreeën. Op 29 en 30 Oktober ook gevreeën maar met een andere man. Mijn uitgerekende datum is vastgesteld op 7 Juli 2021. Nu wilt mijn ex weten of het mogelijk is, dat de kleine van die andere man kan zijn. Volgens mij kan er niet zo'n heel groot verschil in zitten qua bevruchtingsdag maar hij en ik zouden het toch graag zeker willen weten. Ik heb de termijn echo 22 December gehad. Toen was ik 11+6. Ik hoor graag van iemand. Mvg</span></p>
 
Van 1 oktober tot 7 juli is precies 9 maanden en een week. Dus dat is helemaal goed toch???

Als je op 30 oktober met een ander seks hebt gehad, is dat 4 weken na je menstruatie en dat lijkt me niet mogelijk dat je toen zwanger bent geraakt. Want je eisprong is met een cyclus van 26 dagen na 14 dagen, dus ergens rond 15 oktober ben je zwanger geraakt!!

Met een zwangerschap rekenen ze zo'n 40 weken vanaf 1 oktober, dus dat is 8 juli. 7 Juli is dus heeeeeel nauwkeurig!! De eerste 2 weken van je zwangerschap ben je nog niet echt zwanger, dat is de week van je menstruatie en de week van afwachting tot je eisprong.

Je kindje is dus gewoon van je partner!
 
Ik vermoed dat jouw termijnecho wel nauwkeurig is geweest. Ook op basis van jouw cyclus en dus vermoedelijke eisprong. Ik ben zelf op 6 juli uitgerekend nav de 1e termijnecho bij de verloskundige. Ben dmv IUI zwanger geraakt en deze behandeling heeft op 14 oktober plaatsgevonden, dus dat klopte ook precies met de metingen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je twee weken later pas bevrucht bent.
 
Als je termijnecho zo goed overeenkomt met je cyclus, is de kans bijzonder klein dat die niet klopt! Wat anderen ook al zeggen: met een regelmatige cyclus heb je je eisprong ongeveer 14 dagen na de start van je menstruatie. Dat eitje leeft maar zo'n 24 uur, dus de kans dat je 2 weken later pas zwanger bent geraakt, is nihil!
 
Laat de eerste dag van je laatste menstruatie los, dat is na de termijnecho niet meer relevant.

Vanaf je uitgerekende datum, 38 weken terugtellen, waarbij 7 juli 38 is. Dan komt je bij 14 oktober uit.
 
Terug
Bovenaan