hoe navel schoonmaken als navelstrengetje der af is gevallen



Hoi Desiree,

Als het navel-stompje niet erg ruikt (het gaat stinken als het gaat ontsteken) of niet erg rood ziet hoef je er volgens mij niets aan te doen. Alcohol kan ook erg prikken en niet prettig zijn. Als het dus niet nodig is, zou ik het niet doen. Als je het wél moet doen, gebruik dan een gaasje omdat een watje pluisjes achter kan laten.
Toen bij mijn zoontje het navelstompje eraf viel zag het er nog wel iets vochtig uit. We hebben het gewoon laten herstellen zonder er iets mee te doen of op te smeren. Het droogt vanzelf in. Het is eigenlijk een soort wondje wat moet herstellen.

Groetjes,
Marieke
 
Hoi, als het stompje eraf valt en het is wat vochtig (dat had mijn zoontje namelijk ook) kan je er ook wat talkpoeder opdoen. Verder lekker laten zitten en inderdaad zolang het niet ruikt, niets aan doen

Veel succes met je kindje.

Mama van Jeffrey (9 mnd)
 
ho,

als het alleen mar vochtig is, een gaasje erop en voor de rest niks aan doen. gaasje niet vastplakken maar gewoon tussen de luier doen. als het dan droog is hoef je niks meer te doen. Zo hebben wij het geleerd van de kraamverzorgster

groetjes sam
 
Hoi!

Ik ben het helemaal met LeanRosa eens..ik zou het naveltje niet met alcohol schoonmaken, want dat droogt uit! Onze kraamverzorgster heeft ons zelfs geleerd dat dat niet mocht! Het naveltje droogdeppen met een gaasje en eventjes laten drogen aan de lucht is voldoende..

Veel liefs,
Jacomien
 
Terug
Bovenaan