Hoe neem je in godsnaam zo'n beslissing????

A

Anoniem

Guest
pffff gister een moeilijke dag achter de rug, en die is nog niet om.
Ons dochtertje was niks tot weinig gegroeid, ligt nu ca 4 weken achter in de groei. Daarnaast heeft ze  vocht in de buikholte.

Ik ben nu 23 weken zwanger dus vandaag moeten we beslissen of we verder willen of niet. Hoe maak je in godsnaam  zo'n beslissing???

De arts kan na verschillende onderzoeken niet ontdekken waar de groeiachterstand en het vocht vandaan komen. Hij raadde ons aan om ook een gesprek met een neonatoloog aan te gaan die misschien meer kan vertellen over de gevolgen voor als we wel doorgaan met de zwangerschap. Dus die hebben we vanmiddag.

Een oom van mijn man, die hoofd neonatologie sophia kinderzienhuis is zei gister aan de telefoon dat hij zich de meeste zorgen maakt over de longen van ons dochtertje. In de meest cruciale fase van de ontwikkeling van de longen heeft ze "droog" gestaan. Ik ben na de vruchtwaterpunctie bij 15 weken vruchtwater verloren.
Dit kan zich nog rechttrekken als het vruchtwater meer wordt, maar het kan ook niet.

Dat is eigenlijk sowieso het hele verhaal. Het kan goed komen, maar ook ontzettend fout gaan.
Waar ik zo mee worstel is nu, nemen we het risico en gaan we verder?? Wat als ons kindje dan zo ernstig gehandicapt is dat haar leven een grote pijnlijke situatie wordt, en wat doe ik dan mijn zoontje van 2 aan??
Ikzelf kan het wel, maar mijn man weet niet of hij het kan. Mijn grootste zorgen zijn mijn kinderen zelf.
Maar wat als ze zo sterk is dat ze het allemaal prima redt.
mijn hoofd barst zo'n beetje uit elkaar. Ik weet het echt niet.
een mens kan toch niet zo'n keuze maken waar de toekomst onzeker van is.  

Oh, ik wou dat ik wakker werd en dit een grote nachtmerrie was.

Bedankt voor het luisteren.

Ik heb naar je verhaal 'geluisterd' en wens je Gods kracht toe bij het nemen van een beslissing. Wat een pijn om te horen dat het misschien niet goed is met je kindje....

Hoi,

Dit moet echt vreselijk zijn voor jullie, en inderdaad aan welke keuze doe je goed he?
Wacht eerst vanmiddag even af, misschien dat er nog iets positiefs uit het gesprek komt.
Sucses vanmiddag en veel sterkte.

Groetjes, Patricia(25+6)

Hoi hoi,

wat een moeilijke beslissing zeg. Ik wil jullie vanmiddag heel veel sterkte wensen en ik duim voor je dat er toch iets positiefs uitkomt.

Wat dat luisteren betreft, daar zijn we toch voor!!!

veel liefs van Marloes

Hallo,

Jeetje wat heftig zeg. hoe neem je zo'n beslissing! het kan beide kanten op zoveel inpact hebben op je leven!!! en wanneer doe je het goed.
Onthoud een ding er is geen foute beslissing!!! welke beslissing je ook neemt!!!!

Ondanks dat het jullie beslissing blijft, zou ik wel heel goed naar je oom en de neonatoloog luisteren. hun hebben hier natuurlijk ervaring mee en kunnen vanuit hun werk denk ik de gevolgen goed overzien, omdat ze het van een afstandje kunnen bekijken. terwijl jullie er midden in zitten. maar luister ook heel goed naar je gevoel!

In ieder geval heel veel sterkte gewenst de komende tijd!!!!! ik kan me voorstellen dat het echt heel moeilijk is.

groetjes

Hoi hoi,

Wat een dilemma, ik begrijp je onzekerheid! Het lijkt me echt vreselijk om nu een keuze te moeten nemen.

Maar inderdaad zoals de anderen hier eigenlijk ook zeggen, luister goed naar je oom en de doktoren. Zij kunnen goed objectief oordelen.
En voor wat betreft die longetjes. Daar is toch een medicijn voor om die sneller te laten rijpen? Ik heb dat wel eens gehoord dat als vrouwen vroegtijdig dreigen te bevallen, ze medicijnen krijgen zodat de longetjes van het kindje zich sneller ontwikkelen.
Maar goed, ik ben geen dokter.

Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop voor je dat alles toch nog goedkomt.

Groetjes,
Maike

Jeetje zeg, wat een heftige tijd maken jullie nu door. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Ik wens je veel sterkte vanmiddag.

Groetjes

Wat moeilijk! Je vraagt je natuurlijk af waarom het jou moet overkomen...Ik wens jullie heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode en geef de hoop niet op!

Gr Elmira.

Terug
Bovenaan