hoe noem je het bij een meisje?

A

Anoniem

Guest
Wij hebben een serieuze vraag die misschien heel stom klinkt. Maar het is voor ons wel een serieus probleem. We weten niet hoe we het geslacht van ons dochtertje moeten noemen. Voor een jongen is het makkelijk, zij hebben een plasser of een piemel, maar voor een meisje weten we het echt niet. We hebben het in onze omgeving gevraagd maar eigenlijk heeft niemand ons een goed antwoord kunnen geven. Sommige hadden het over poesje, maar dat vinden wij raar omdat ze later ook echte poesjes op straat of bij vrienden ziet. Dat lijkt ons nogal verwarrend. En vagina vind ik geen woord voor kindjes. Ik hoop dat ik hier niemand kwaad mee maak, maar heeft iemand een goed idee?

liefs, Linda, moeder van Marissa 6,5 week

Wij noemen het een spleetje.

Na twee jongens kregen wij dit jaar een meisje.

En natuurlijk staan ze er met hun neuzen bovenop als er een luier
verschoond wordt.Voor hun was het al snel duidelijk dat ze geen piempie
had,maar wat dan wel.

Ook wij vonden het woord poesje misleidend en hier konden/kunnen we goed mee leven.

Groetjes Jes

Hallo,

Helemaal geen gekke vraag hoor. Wij hebben er ook echt over nagedacht. We noemen het bij mijn dochter meestal plassertje, want dat snapt ze tenminste...daar waar haar plas uitkomt. Soms zeggen we ook spleetje, omdat een vagina nou eenmaal meer is, dan alleen daar waar je plas uitkomt.

Groetjes,
Karin, mama van Eva en Bas

Hoi hoi,

Ook ik vind dit heel moeilijk en ik heb er ook over nagedacht, maar ben er nog niet helemaal uit. Meestal zeg ik ' muts' mar tot nog toe vind ik het nog geen goede benaming...ben heel benieuwd naar reacties.

Groetjes Hanneke

Wij noemen het poezewoes!
En onze zoon heeft gewoon een piemeltje.

Jaren geleden hoorde ik mijn nicht tegen haar dochter "plasbillen" zeggen en dat vond ik zelf een heel goede benaming.

Zelf heb ik een zoon dus voor mij is het niet van toepassing.

Ietje.

hoi,

ja moeilijk he, ik weet zelf ook niet wat ik er nou van moet maken. Bij onze oudste was het makkelijk die had gewoon een piepie. Mijn dochter van drie noemt het zelf haar gaatje want daar kwam ze een tijdje geleden na een uitegbreid gyneacologisch onderzoek bij zichzelf achter. Ze was helemaal in paniek want ze had daar een gat zitten (en dat heeft haar grote broer natuurlijk niet) en er moest maar snel een pleister op want dat klopte echt niet  (lief he).

Bij de jongste is het weer makkelijk want die heeft gewoon een piepie!

groetjes chimene

Ik ga toch voor plassertje. Vind ik een naam die iedereen begrijpt en dat is toch handig als je kind straks naar kinderopvang/ peuterspeelzaal/ kleuterschool gaat. Heb zelf veel met kinderen gewerkt en dan is het toch wel handig dat je begrijpt wat ze bedoelen. Scheelt voor het kind ook een hoop frustraties. Maar je moet het zo noemen waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Terug
Bovenaan