Hoezo wacht je 2 uur voordat ze een ochtendfles krijgt? En blijft ze echt al goed wakker van 5 tot 10?
Rond 7 maanden nog 4 flessen is prima hoor. Ze mogen wel wat kleiner denk ik, als ze ze niet goed drinkt en niet zo'n trek heeft in vaste voeding. Ik vond de overstap naar 3 flessen veel makkelijker toen ze rond 8/9 maanden over ging naar 2 slaapjes.
hier was het
5.30 wakker en fles 180+6 (altijd op)
8.00 slapen 45 min
9.00 fruit 1 stuk (banaan, mango en peer gingen toen het beste, meestal op, niet altijd)
10.45 fles 150+5 (soms op)
11.00 slapen 1,5 uur
12.30 broodje zonder korst met margarine, mijn dochter is een broodmonster maar was toen ook nog aan het wennen, ging niet altijd op.
15.15 fles 150+5 (soms op)
15.30 slapen 45 min
17.30 Met ons mee eten. We kookten zout/suiker arm, geen honing enzo. Gewoon de voor haar geschikte delen gepureerd en soms al in stukjes om te oefenen.
19.00 fles 150+5 en slapen (lang niet altijd op)
Vanaf 6 maanden mogen ze ook rijst en aardappel, vlees enzo. Kruiden kunnen babies ook tegen. Wel oppassen met zout, suiker, honing enzo. En ik zou nog niet teveel melkproducten geven. Ze hebben niet veel eiwitten nodig naast de melk.
Vanaf 6 maanden mag de melk afnemen ten voordele van vaste voeding. Is ook goed ivm toenemende ijzerbehoefte en gewenning aan allergenen enzo. Dus die 150 ml per kilo is niet relevant meer. Je mag heel langzaam afbouwen naar ongeveer 500 ml, en richting 1 jaar 350 ml. Dat zijn de richtlijnen (geen regels, behoefte verschilt). Dit hoeft echter niet volgens het schema van het CB. Vaak gaan kindjes beter vaste voeding eten en dan neemt de melk vanzelf af. Het ene kindje doet dit sneller dan het andere kindje. En heel veel kindjes drinken tot een maand of 8/9 nog 4 flessen. Als je straks op 2 slaapjes over bent kun je veel makkelijker 7/13/19 aanhouden. 4 flessen van 180/210 vind ik op deze leeftijd dan wel weer veel, maar dat komt ook omdat mijn dochter sowieso niet van de grote flessen was. Maar misschien als je iets mindert, dat de interesse in vaste voeding toeneemt.