Hoe nu verder, eetschema 7 maand

<p>Ik ben benieuwd hoe jullie het aan zouden pakken. Mijn baby is nu ruim 7 maanden oud en drinkt nog steeds 4 flessen. <br />Haar schema ziet er nu als volgt uit:<br /><br />Rond 5-6 uur is ze wakker<br />Tussen 7-8 uur fles 210, fles gaat op.<br />9.30 fruithapje 2 stuks fruit, eet ze nooit helemaal op. <br />10-12 naar bed<br />Rond 12 uur zijn we nu begonnen met brood, maar dit eet ze nog niet zo goed. Na brood gelijk een fles, 180, maar dit drinkt ze niet helemaal op.<br />Rond 13.30 naar bed - meestal slaapt ze een uurtje<br />15.00/15.30 groentehapje, wisselt enorm of ze dit wel/niet goed eet. <br />16.00/16.30 fles 180, drinkt ze niet helemaal op<br />17.30-18.30 slapen in wandelwagen, soms slaapt ze een halfuur, soms wat langer<br />19.00 fles 210, drinkt ze meestal helemaal op<br />19.30 naar bed</p><p>Iemand goede tips misschien?</p>
 
Hier momenteel 7,5 maanden en al enkele weken op dit schema:Rond 6.30/7uur: 210 cc
Slapen van 9-10ongeveer(soms korter, maar laat haar nooit meer of uurtje slapen om te werken aan een goed middagdutje)
10uur: 90cc
12uur: 200gram groente + slokje water
13-15uur middagdutje(soms kan het ook eens een korter dutje zijn.. 45min/1uur)
15uur: +/- 100 gram fruit + slokje water. Soms krijgt ze ook een joghurtje om eens af te wisselen
17uur: boterham met boter(halve boterham ongeveer
18uur: 210 cc
18.30/19uur naar bed
 
Ik ben ook erg zoekende maar cb zei dat mijn schema netjes was.. Mijn dochter is ruim 7,5 maand.
6.30/7.00 fles 180+6
9.00 fruithapje
11.00 fles 180+6
12.00 boterham met boter
15.00 fles 90+3 deze ben ik aan het afbouwen..
17.00/17.30 groentehapje
19.00/19.30 fles 180+6
Kan wel eens uurtje of iets verschil inzitten, ligt aan haar slaapjes. Geef haar tussendoor ook wel eens jusdorange vers en water met een beetje siroop. Vooral bij het eten vd boterham, altijd drinken erbij.
 
Hoezo wacht je 2 uur voordat ze een ochtendfles krijgt? En blijft ze echt al goed wakker van 5 tot 10?

Rond 7 maanden nog 4 flessen is prima hoor. Ze mogen wel wat kleiner denk ik, als ze ze niet goed drinkt en niet zo'n trek heeft in vaste voeding. Ik vond de overstap naar 3 flessen veel makkelijker toen ze rond 8/9 maanden over ging naar 2 slaapjes. 
hier was het
5.30 wakker en fles 180+6 (altijd op)
8.00 slapen 45 min
9.00 fruit 1 stuk (banaan, mango en peer gingen toen het beste, meestal op, niet altijd)
10.45 fles 150+5 (soms op)
11.00 slapen 1,5 uur
12.30 broodje zonder korst met margarine, mijn dochter is een broodmonster maar was toen ook nog aan het wennen, ging niet altijd op. 
15.15 fles 150+5 (soms op)
15.30 slapen 45 min
17.30 Met ons mee eten. We kookten zout/suiker arm, geen honing enzo. Gewoon de voor haar geschikte delen gepureerd en soms al in stukjes om te oefenen. 
19.00 fles 150+5 en slapen (lang niet altijd op)

Vanaf 6 maanden mogen ze ook rijst en aardappel, vlees enzo. Kruiden kunnen babies ook tegen. Wel oppassen met zout, suiker, honing enzo. En ik zou nog niet teveel melkproducten geven. Ze hebben niet veel eiwitten nodig naast de melk. 
Vanaf 6 maanden mag de melk afnemen ten voordele van vaste voeding. Is ook goed ivm toenemende ijzerbehoefte en gewenning aan allergenen enzo. Dus die 150 ml per kilo is niet relevant meer. Je mag heel langzaam afbouwen naar ongeveer 500 ml, en richting 1 jaar 350 ml. Dat zijn de richtlijnen (geen regels, behoefte verschilt). Dit hoeft echter niet volgens het schema van het CB. Vaak gaan kindjes beter vaste voeding eten en dan neemt de melk vanzelf af. Het ene kindje doet dit sneller dan het andere kindje. En heel veel kindjes drinken tot een maand of 8/9 nog 4 flessen. Als je straks op 2 slaapjes over bent kun je veel makkelijker 7/13/19 aanhouden. 4 flessen van 180/210 vind ik op deze leeftijd dan wel weer veel, maar dat komt ook omdat mijn dochter sowieso niet van de grote flessen was. Maar misschien als je iets mindert, dat de interesse in vaste voeding toeneemt. 
 
 
Oh en mijn dochter vond groenten kaal helemaal niet het eten waard. Onze gekookte maaltijden wel. Maar er gingen geen hele 8 mnd potjes in hoor. Eerder de helft. Vanaf 10 maanden begon het avondeten weigeren, rond 13 maanden werd dat weer wat beter, maar ze is nog steeds niet zo van het avondeten. Maar een beetje smaak helpt zeker. 
 
Vandaag liep het een beetje anders. Ze sliep langer en daarom verviel de fles van 16.00. Ze heeft daarvoor in de plaats haar groentenhapje heel goed gegeten.
Nu zo weer een fles en dan naar bed. Ben benieuwd hoe lang ze nu slaapt.
Qua drinken tussendoor geef ik alleen water. Is het nodig om diksap oid te geven? 
Ook aan pap en rijstebloem doe ik niet. 
 
Terug
Bovenaan