hoe nu verder?? help!!

hoi meiden

Ik zal ook mijn verhaal vertellen:
Ik ben Danielle, 26 jaar en iets meer dan 2 jaar getrouwd met mijn lieve man die 27 is. In augustus zijn we gestopt met de pil met het idee van we zien het wel, eerst zal alles toch uit mijn lichaam moeten en miss duurt het wel een jaar. Met die gedachte gingen we verder.
Mijn cyclus was ook aardig regelmatig eerste keer 28 dgn, daarna weer 28 dgn en toen 30 dgn en toen........ niets dus test gedaan (op eerste kerstdag) en ja hoor : ZWANGER!!!
Heel blij natuurlijk en al gelijk fantaseren over alles maar op 18 jan (tijdens die storm) kreeg ik bloedverlies, dit de hele week geweest en op 25 jan ben ik het vruchtje verloren, ik was toen 9 wk zwanger.. verdriet en leeg jullie kennen het wel helaas
Maar daarna bleef ik bloedverlies houden en stolsel, niet 3 wkn maar 6 wk.  voor 1 mrt een afspraakgemaakt in het ziekenhuis voor controle, maar op 27 febr begon ik ineens heel hard te vloeien. Ik stond toen bij mijn auto, bij de winkels om boodschappen te doen, heb ik weer hoor!!!
Dus maar weer naar huis want het ging heel hard, binnen 5 min mijn hele maandverband vol en door mijn spijkerbroek. Vk gebeld die is gekomen en ik moest van haar naar het ziekenhuis met spoed, dus schrik en weer huilen, had ik nog niet genoeg gedaan dit jaar..... maar daar aangekomen onderzoeken, bloed afname en ik kreeg een bed toegewezen, met spoed een curretage want er zat nog wat, nou snel ging het ook , 3 uur nadat ik was aangekomen in het ziekenhuis lag ik al op de ok.
Hierna nog een week bloedverlies gehad en op 8 apr pas voor het eerst ongi geworden. dus toen konden we pas klussen, helaas zijn deze maand de RD ook weer gekomen en moeten we weer voor de volgende ronde
Maar mijn cyclus is nu ook  nog niet in orde, tussen de curretage en 8 april zat 40 dgn en nu zat ik op 33dgn. dus we gaan wel weer richting de goede kant maar dit had ik niet verwacht
Ik merk dat ik ook meer bezig ben om zwanger te raken dan voor de miskraam, herkennen jullie dit ook?
Iedereen zeg; ach je bent nog jong en je was nog maar kort zwanger, dat weet ik ook allemaal wel maar dit kindje (knorrie*) was zeer welkom en hoorde al helemaal bij ons ook al was het nog maar zo kort en dat snappen veel mensen niet en kan je ook niet uitleggen.
Hoe gaan jullie er mee om en met een volgende zwangerschap of het proberen ervan?

Liefs Danielle (knorrie* 25-01-2007)  

Hai

Ik was ook nog maar net zwanger toen het mis ging. Afgelopen dinsdag kreeg ik het definitief te horen. Gelukkig voor mij had mijn lichaam het zelf helemaal opgelost.
Maar ik zat daar met tegen over mij de vk   en een stagaire.
Om daar nu uitgebreid te gaan huilen vond ik ook zo wat dus ik hield mij maar groot.
Hield mijzelf ook voor dat ik nog zo kort was en dat mijn tijd nog wel komt.

Ben gewoon gaan werken en kreeg in de middag een telefoontje dat mijn dochtertje de waterpokken heeft. Daar ben ik eigenlijk de hele week druk mee geweest.
Dacht dat het eigenlijk best goed ging.

Zaterdag hoorde ik dat vrienden van ons nu 7 weken zwanger zijn. Helemaal van slag was ik! Natuurlijk gun je het hen maar waarom ik niet??
Ik was op een openbare plek dus wilde niet gaan huilen.
Ik voel dat het me behoorlijk hoog zit en ik had niet verwacht dat dit me zo zou raken.

Ik heb het al eerder op dit forum gezet maar de vk gaf nog de beste omschrijving.

Op het moment dat je weet dat je zwanger bent maak je in je hoofd 6 stappen vooruit. Je weet je uitgerekende datum, waar de kinderkamer komt. Je hele toekomst is anders.
Op het moment dat het mis gaat moet je weer 6 stappen terug. En dan maakt het helemaal niet uit of je nu 6 of 8 of 12 weken bent.
Dat terug stappen dat is moeilijk!

Ik weet dat ik dit voor mijzelf een plaatje moet geven. En dat heeft tijd nodig. Kinderen krijgen is een niet vanzelf sprekend is. Echt een wonder!

Probeer dit een plek te geven. En je weet en voelt zelf wel of je er weer klaar voor bent. Blijf praten!

Sterkte!

Liefs Ilona

hallo Danielle,

Wat vreselijk die onzekerheid he...
Ik heb na mijn miskraam op 2 februari ook alweer een heleboel ellende meegemaakt.
Mijn cyclus ligt overhoop (zelf met hormonen, want ik zit in de medische molen om zwanger te worden) ben na de curettage ook nog eens geopereerd omdat ik een cyste van ruim 9 cm. had.
Gisteren eindelijk weer eens ongesteld geworden en wel heel erg...
Ik loop voor mijn gevoel helemaal leeg...
Net zo erg als met de miskraam bijna...

Maar goed... Ik hoop nu weer verder te kunnen en weer een eerlijke kans te krijgen...

Groetjes
mama Peet

hoi ilona en mama peet

Sorry dat ik nu pas reageer maar heb ff afstand genomen merkte ook dat mijn werk er onder te lijden had en dat moet natuurlijk niet.
Maar met die meiden daar (werk op een kdv) kan ik wel over praten en hoef ik mij niet altijd groot te houden maar dat wil ik wel haha. maar het is voor hun ook moeilijk om het te begrijpen, meeste zijn vrijgezel of niet bezig met zwangerschap.

Ilona: ik merk dat ik het meer een plekje kan geven en tuurlijk vergeten zal ik knorrie nooit maar ik kan er nu beter overweg

Mama peet: ik weet wat je voelt de eerste keer ongi na een mk, wat een gedoe zeg, het liep erbij mij ook gewoon uit, zoveel tampons heb ik nog nooit gebruikt op 1 dag haha
Ik hoop dat je nu wat beter voelt

Hoe gaat het met jullie nu?

Liefs Danielle

Hai

Met mij gaat het eigenlijk best goed. Eerst was er een onzettende druk om zwanger te worden maar nadat het mis ging is die druk weg. Alsof er ergens iets in mij aangeeft dat ik het gewoon ff rustig aan moet doen. Wil in iedergeval eerst ongi worden.
Vraag me alleen af hoe lang duurt na een mk?
Maar dat zal ik vanzelf wel merken..
Ik denk dat de meeste mensen die dit niet hebben mee gemaakt snappen wat je voelt.
Of ze nu vrijgezel zijn of niet.
Zelf mijn eigen vriend maakt niet hetzelfde mee als ik. Hij is echt heel lief voor mij maar is alweer verder.
Ook als je zwangerschap goed gaat zal het voor hem anders zijn. Ik zeg ook altijd dat je 9 maanden voorsprong hebt op je partner. Dat geeft niet zij staan maar aan de zijlijn terwijl er in jou zo veel gebeurd.

Snap ook best dat je ff afstand hebt genomen want je moet toch verder, niet vergeten maar wel verder!

Liefs Ilona

Terug
Bovenaan