Hoe nu verder?

Lieve, lieve meiden,

Ik had nooit gehoopt op dit forum te hoeven komen maar helaas is het toch zo.
Na 2 jaar was ik eindelijk zwanger. Maar onze droom is na 6,5 week zwangerschap vandaag ruw uiteen gespat. Ik heb een miskraam gehad. Ik heb nu hele heftige krampen en bloedverlies maar ben goed opgevangen door mijn VK. Vanmorgen besefte ik het nog niet zo goed en was heel nuchter maar nu het donker wordt, komt de klap geloof ik.
Ik weet niet zo goed hoe het nu verdergaat. Wanneer word ik weer ongesteld of moet ik deze bloedingen ook als ongesteldheid beschouwen? En kun je na een MK weer snel zwanger raken? Ik hoop dat jullie (helaas als ervarigsdeskundigen!) antwoord kunnen geven. Sterkte allemaal!

Liefs,
Camel

Dag Camel,

Ik weet inderdaad helaas hoe jij je voelt, maar weet dus ook dat je er wel overheen gaat komen.

Het ergste is nu dat je jouw droom moet terugbouwen en niet weet of er nog een kindje komt. Maar je moet hoop houden.
Zoals je op dit forum lezen kunt gaat het helaas heel vaak fout. Het is nu eenmaal een ingewikkeld proces het maken van een kindje.
Maar het gaat ook heel vaak goed.

Probeer deze miskraam een plek te geven waar je mee verder kunt. Het zal jou bij een volgende zwangerschap moeilijker vallen om hoop te houden, maar heb hoop!
Ik heb na 3 miskramen (allen met 6 weken geen leven), een gezond kind gekregen!
Het kan dus wel. Vele anderen hebben dit ook bewezen.

Ik weet niet of jij al een echo had gehad, maar bij mij wel en ik verloor op een gegeven moment een grote prop die dus de vrucht bevatte.
Ongeveer 6 weken na de bloedingen ben ik weer gewoon ongesteld geworden en dan kun je het gewoon weer proberen.
Dat is echter ook heel persoonlijk. De één wil meteen weer zwanger raken en de ander niet die wil bewust nog even wachten.

Luister naar je gevoel en naar wat je partner wil. Maar verlies vooral de moed en hoop niet!

Succes en sterkte.

gr mama van MD

Hoi meissie,

Ik hebt hetzelfde gehad. Na 2 jaar eindelijk zwanger en toen met 8 weken een mk. Het heeft tijd nodig maar er komt een dag dat je je lichaam dankbaar bent dat het deze zwangerschap heeft afgebroken omdat het kindje niet levensvatbaar was. Na een miskraam kan je heel snel weer zwanger worden. Ik was na 6 weken weer ongesteld. Dit moet je even afwachten.
Ik ben niet snel meer zwanger geworden maar dat heeft met andere dingen te maken. Met ivf is het toch weer gelukt dus ach. Er leiden meerdere wegen naar Rome.

Ik hou al even een weblog bij en daar staat mijn hele verhaal op ook over de miskraam ed. Als je bij archieven links onderaan klikt dan kun je alles lezen. Het heeft mij erg geholpen om alles van me af te schrijven!

http://wensweb.web-log.nl/

lfs ing

Hallo Camel,

Wat vreselijk dat je dit mee heb moeten maken.. Je hoort er veel over maar hoopt nooit dat het je overkomt. Ik heb zelf geen mk gehad maar een bbz. We hebben al een gezonde dochter van 20 maanden maar toch is het niet fijn als je dat mee maakt.
Het duurt weer even eer je lichaam op order is. Ik was na 4 weken weer ongesteld. Ondertussen ben ik nu 3 keer ongesteld geworden, maar mijn cyclus is geen enkele keer hetzelfde geweest. Je lichaam heeft toch tijd nodig om te herstellen. Ik dacht ook, o nadat ik ongesteld ben geweest zal ik snel weer zwanger worden. Maar helaas, en dat is best balen. Ik probeer er   nu niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is makkelijker gezegd dat gedaan.. Ik wens je veel sterkte de komende tijd en hoop dat je in de toekomst weer mag genieten van een klein wonder.

Groetjes Jessica

Hoi Camel,

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit vreselijk voor jullie vind en wil ik jullie heel erg veel sterkte toe wensen. Probeer er goed met je vriend/man over te praten en het een plaatsje te geven.

Ik heb mijn miskraam in november gehad. Ik had altijd een cyclus van 28dagen en de december maand zat ik op 35 dagen.  2 weken geleden  op de 31e dag van mijn 2e menstruatie na me miskraam  was ik zo beroerd dat ik toch mar een test heb gehaald.
En ik was weer zwanger. Nu inmiddels 6 weken.

De een word snel en regelmatig ongesteld na een miskraam en bij de ander duurt het allemaal wat langer. Dat is per persoon verschillend en dat geld ook voor het zwanger worden. Ik hoop dat je snel weer een beetje regelmaat erin heb en snel weer wat meer moed en dat het geestelijk wat beter mag gaan.

Veel liefs

Terug
Bovenaan