hoe of wat?

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

wij zijn een paar dagen eerder terug van vakantie, het weer zat echt niet mee.

Voor dat wij op vakantie gingen was het zo ver ik ben zwanger.

Nu heb ik nog niks gedaan ik bedoel de dokter gebelt of een v.k., waneer moet ik dit doen en waneer kan je de eerste controllen krijgen.

Het is wel vreemd ik heb ontzetten last van me borsten en ben zooooo erg moe ik hoef maar iets te doen en ik wil al even rusten.
Ook heb ik eerst last rechts van me buik dan weer links en me onder rug doet zeer.

Op me buik slapen gaat niet echt meer want het drukt zo in me buik.

Ik ben nu 7 weken zwanger maar heb het idee dat ik al dikker wordt terwijl ik niet eet voor dubbel.
Ik snoep zelfs niet tussen door mijn vriend daar in tegen eet nu voor twee!

Ook ben ik bang dat het niet echt zo is dat ik zwanger ben maar de testen zeggen van wel, het is zo raar allemaal.

Ben gewoon een beetje bang.

Liefs Kattie

De vk kun je je nu al voor aanmelden , meestal is de 1e controle zo rond de 10-12 weken.
Rond die tijd kun je ook je verzekering melden dat je zwanger bent en je kraamzorg regelen (meestal regelt je verzekering dit , maar kun je wel aangeven bij welk bureau je graag zou willen en als zij daar en contract mee hebben kun je vaak bij hen terecht) Informeer meer dus naar de kraamzorg bureau's die bij jou in de omgeving de kraamzorg verzorgen welke dingen zij wel of juist niet doen (grotendeels is dit landelijk bepaald) en misschien kun je ze ook vragen waarom je juist voor hun zou moeten kiezen (daarmee moeten ze zich zelf goed verkopen).
Als je de verzekering dan toch al belt vraag ook hoe het zit met de vergoeding van de 20 weken echo (ook al heeft Hoogervorst gezegd dat dit voor iedereen vanaf dit jaar vergoed word , niet elke verzekeraar doet dit nog nl) en je kraampakket. Dan hoef je naar deze dingen niet meer om kijken.

Geniet van je zwangerschap!

Groet Xanthe
37w5d

Terug
Bovenaan