hoe om te gaan met een huilbaby?

Hallo, heeft iemand anders ook een echte huilbaby?
 en hoe ga je daarmee om, dwz hoe word je niet gek?
Mijn baby huilt letterlijk de hele dag door, ik kan niet uitmaken waardoor, soms zie ik dat hij pijn heeft, bijvoorbeeld om te poepen, of krampjes of honger, maar verder huilt hij gewoon door, niks helpt, geen speen, in mijn armen niet, niks.

Ik kan zo niet genieten, ik weet niet waar ik het zoeken moet.
Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Groetjes

Wat vervelend voor je..heb geen ervaring ermee, maar uit verhalen van anderen begrijp ik dat je heel snel aan de bel moet trekken bij het CB en je niet moet laten afschepen...heb gehoord dat ze het wel eens minder erg laten lijken dan het is!!!!!!!

Heel veel sterkte ermee

Groetjes Yvonne

Dag Siraa

Wat lijkt me dat zwaar, zeg! Loek huilde, ondanks 2 liesbreuken erg weinig, maar als hij zo'n enorme huilbui had van een uur, wist ik soms niet waar ik het zoeken moest. En dan elke dag, de hele dag... Poeh

Wat het CB zegt over omgaan met huilbaby's, weet ik niet. Maar ik hoor in mijn directe omgeving veel goede verhalen over osteopaten. Die kijken naar de stroming van het hersenvocht in het ruggenmerg, geloof ik. Dat helpt o.a. bij slapeloosheid, voorkeurshoudingen en ook veel huilen. Ik ben zelf bij een chiropractor geweest (manueel therapeut) die veel werkt met baby's omdat Loek moeilijk sliep. Iemand uit onze zw. cursus had ook een huilbaby en dat bleek een stijve schouder te zijn. Het prupke had gewoon veel pijn. Na een paar behandelingen was het echt over! Lief tevreden baby'tje.

Ik hoop dat het je helpt. Veel succes!

rosanne

oh meid wat erg voor je!! kan me niet half voorstellen hoe erg het is.. die van mij huilt niet super veel,ma als ze huilt vind ik het al verschrikkelijkl!!

zorg dat je af en toe iemand hebt die ff wil oppassen,en ga die tijd benutten om veeeeeeeeeel te realxen!!

of misschien x na de dokter/cb? om uit te sluiten of die ergens last van heeft?

is het geen sprongetje? heeft die vanaf de geboorte al gehuild?

geef je bv?

ik wou dak iets voor je kon doen!

blijf positief en probeer rustig te blijven!
en bedenk dat je al heeeeeeeeeeeeeel moedig bent meid!!!
ik heb echt respect voor moeders van huilbabys!!

sterkte

Hoi,

Ik heb geen echte huilbaby, maar Ryes huilde op een gegeven moment  heel veel (ook de hele dag). Ik heb toen een extra deken op zijn bedje gelegd, toen was het al een heel stuk minder (hij had het dus gewoon koud) en ik ben met hem bij een osteopaat geweest. Wij zijn afgelopen dinsdag naar de osteopaat geweest en hij huilt nu alleen maar als er echt iets is. De rest is gewoon een beetje jengelen.

Ik heb ook heel veel respect voor je, want je wordt er inderdaad gek van als je baby heel veel huilt en je weet niet wat er aan de hand is. Je blijft namelijk maar steeds zoeken naar iets wat er kan zijn en  op een gegeven moment weet  je het  gewoon niet meer  en dan voel  je je zo machteloos.

Groetjes,

Jessica

hallo,

ik heb ook een huilbaby! na 9 weken lang aangemoddert te hebben ben ik na het cb gegaan. die hebben me echt geweldig geholpen.

we hebben een nieuw schema opgesteld. een duidelijk rust en regelmaat ritme.en jasmijn ligt nu ook sinds die tijd ingebakert!

en nu gaat het goed. jasmijn huilt nu bijna helemaal niet meer. jasmijn is wel van de mik als je iest van het schema afwijkt.

je moet maar eens bij google huilbaby's intoetsen en je krijgt een wereld aan informatie hoe je er mee ommoet gaan en wat je beter kunt laten.

zo kreeg ik de volgende tips van het cb:
- niet te lang bij visite
-niet van arm naar arm
-slapen-wakker worden-voeden- naar behoefte knuffelen- spelen in de box- moe?- dan wakker in bed leggen.
- boven laten slapen- niet in de box op de arm of beneden in de kinderwagen.

een huilbaby wordt tegenwoordig ook wel een overgeprikkeld kind genoemd. zulke kinderen reageren heftig op normale prikkels en die moet je heel veel rust en regelmaat aanbieden.

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

liefs Wilma

Hoi,
Ik weet precies hoe je je voelt. Ook fleur heeft (voor mijn gevoel dan..) de eerste 9 weken constant gehuild. Heb haar toen zelfs een nachtje bij opa en oma laten slapen zodat we zelf een nachtje rust hadden (we wisselden de nachten af, m'n vriend deed de eerste helft van de nacht en ik dan de tweede helft en natuurlijk overdag). Ze huilde voornamelijk van de pijn omdat ze spruw had en ook veel last van darmkrampjes. Ik ben uiteindelijk met haar naar de osteopaat geweest, die heeft alleen haar buikje behandeld (en niet zoals ik hier heel veel lees dat ze de rug/schedel behandelen) en we zijn overgegaan op kv ipv bv. Hierna ging het een stuk beter en vanaf 12 weken sliep ze redelijk door (ook dankzij de bakerzak) en overdag was ze een stuk vrolijker.
Veel sterkte nog en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Oh ja, ook voor Fleur geldt: niet te veel drukte (nog steeds niet) want dan raakt ze helemaal overstuur. Dus bij een verjaardag (thuis) laat ik haar lekker slapen (nodig de mensen uit op haar slaaptijd) en ze gaat niet overal mee naar toe...

Terug
Bovenaan