Hoe om te gaan met het gillen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden, daar was ik ook weer eens.
Alles gaat hier weer hartstikke lekker.
Stef kan nu in bed zelf gaan zitten, dus het huilen bij het wakker worden, is een dtuk minder geworden. Hij kruipt nu ook echt, en weet nu ook dat hij heel snel kan, dus hij sjeest de hele dag het huis door. Echt leuk hoor, allemaal.

Alleen......Hij gilt ook. En hard ook! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik eraan moet doen. In het begin schrok hij nog wel als ik na een uur gillen, gewoon een keer terug gilde. Maar daar kijkt hij nu niet meer vanop en al deed hij dat wel, ik wil ook niet steeds gaan terug gillen.....Nu weet ik niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Als ik niks doe/zeg denkt hij misschien dat het goed is, maar als ik nee zeg, snapt ie dat ook echt nog niet.....Dilemma's dilemma's....haha

Wie weet de oplossing?

Liefs Annet

Hier nog zo'n giller. Ik word er af en toe ook helemaal mesjokke van, hahaha! Ik probeer hem, wanneer we ergens zijn wel af te leiden, maar thuis kan dat niet steeds, omdat ik ook nog wel eens wat wil (moet) doen. Soms zet ik hem in de box waar hij dan heerlijk gaat spelen en dus ook stil is. Pfffff............

Verder zou ik het ook niet weten. Het is een fase die gelukkig over gaat. Ze ontdekken nu wat ze allemaal kunnen met hun stem, tja en dat wij dat iets minder leuk vinden, daar kunnen zij vast niet mee zitten.

Succes met je gillertje!

Groetjes Fonske, Merijn en Siebe

En hier nog zo'n giller. Tijs doet dat met fases, hij heeft er al meerdere gehad. Bij Tijs werkt het toch het beste om het te negeren. Hoe meer aandacht wij eraan besteedden hoe harder en langer hij gilde. Nu houdt hij het soms nog lang vol, maar gaat uiteindelijk toch maar weer spelen als we er geen aandacht aan schenken.

Dus echt een tip of oplossing kan ik je verder niet geven, alleen dat het  ook weer overgaat.

Groetjes,
mv Tijs

Ik zou het ook negeren (doe ik ook bij Lukas).

Lukas begint wel nee te snappen maar om nou de hele dag nee te roepen!

Zoals iemand anders al schreef, het is een fase die vanzelf weer overgaat.

Lorenzo weet soms ook aardig wat decibellen te produceren
ik laat hem maar gewoon gillen het houd vaak van zelf wel op
heel af en toe denk ik wel eens.. zal best wel fijn zijn even
alles van je af gillen maar omdat nou werkelijk te doen
zullen de buren wel denken die nieuwe buuf heeft ook een steekje los

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Toen Kay in die fase zat, en die enkele keer dat hij het nu nog doet reageer ik er hélemaal niet op. want het enige wat ze vaak willen is een reactie of aandacht. Op het moment dat hij merkt dat er niemand op reageerd is de lol er al snel af.   Met uitzonderingen daargelaten wordt het dan vaak vanzelf snel genoeg minder.

Maar als je kind het veel en vaak doet kun je eens proberen in zo'n situatie je kind af te leiden met een speeltje.. of wat ook vaakt werkt; heel rustig en zachtjes een liedje gaan zingen. Omdat je dan zacht zingt dwing je eigenlijk je kind stiller te worden omdat hij door zijn eigen geschreeuw niet kan horen WAT je zingt. Dus vaak stoppen ze dan om te luisteren naar je woorden..

Daarbij hoort de fase van schreeuwen ook bij de ontwikkeling. Wat kan ik met mijn stem? Hoe hard gaat dat en hoe lang achter elkaar? Welke klanken kan ik er mee maken. En net als jij is een kind ook blij als het eindelijk iets "nieuws" kan en dat is gaaf!! geef ze even de tijd om te expirimenteren en dan gaat het nieuwe er snel genoeg vanaf en zal het ook minder gaan worden..

Maar maak het jezelf niet te moeilijk en raak niet gefrustreerd als je pogingen niet helpen je manneke rustiger te krijgen. Het beste is toch om te doen alsof je het niet hoort, en ga zéker niet er overheen schreeuwen!! Actie = reactie..

heel veel succes!!

Esmé mv Kay

Als Yoëll gilt ga ik heel zachtjes praten, of ik zeg heel zacht; niet zo gillen hoor.
En dan doet hij vaak heel zachtjes ahhh
Hij doet het vooral als hij enthousiast is en druk in de weer met spelen. Heb dus niet echt het idee dat het om aandacht is.
Wel als hij hard gaat huilen om aandacht, draai ik me om en negeer hem. Dan is het zo over

Het leven van de kids bestaat op dit moment uit uitproberen en uitproberen

Ik reageer er niet op, Anne vaak wel, gaat dan ook gillen, nou dat is echt een gekkenhuis dan, tegen Anne zeg ik dan wel dat ze moet stoppen, is immers al 4 en wanneer zei stopt, stopt Renkse eigenlijk ook snel, want dan krijgt ze geen aandacht meer

Terug
Bovenaan