Hoe om te gaan met regeldagen als ik voor de helft fv geef?

Hoi allemaal,
Sinds deze week geef ik twee flesvoedingen aan Vera (10 weken), de rest blijf ik borstvoeding geven.
Ze krijgt 5 voedingen op een dag rond deze tijden:
7.00 uur bv
11.00 uur fv
15.00 uur bv
18.00 fv
21.00 bv
Dit zijn de tijden waarop ze er zelf om vraagt.
Ze slaapt ook al lekker lang door.
Straks wil ik zowel 11.00 uur als 15.00 uur fv geven en om 18.00 uur weer bv. Dit, zodat als ik straks weer ga werken, ik niet hoef te kolven en voor de rest bv kan blijven geven. Ik hoop dat het allemaal goed gaat natuurlijk ;)
Mijn vraag is: hoe ga ik om met regeldagen? Toen ik nog bv gaf (en ook toen ik 1 voeding door fv had vervangen), legde ik haar zoveel mogelijk aan als ze een regeldag had.
Maar is dat nu ook verstandig of ga ik dan weer teveel melk produceren?

Alvast bedankt!!

Tja, lastig, regeldagen zijn er om je productie op peil te houden, om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.  Bij jou wordt dit vraag-aanbod-principe  'verstoord' door de fv. Ik denk dat het moeilijk is om zo vroeg fv en bv al te combineren,  omdat je productie nog niet stabiel is.  Wat ik zou doen is om op de dagen dat je het gevoel hebt dat je kindje regeldagen heeft, gewoon heel vaak de borst aan te bieden. En zeker niet meer dan die 2 flesjes kv geven. De verleiding zal erg groot zijn om dan eens een extra flesje te geven om je kindje tevreden te stellen en dan is de kans groot dat dat het begin van het einde van de bv is. Waarschijnlijk zal ze ook s nachts dan weer vaker willen drinken, en dat zijn periodes waar je dan echt doorheen moet als je bv wilt blijven geven.

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor te grote productie. Na de regeldagen merkte ik altijd een paar dagen dat ik weer ietsjes stuwing had, maar dat ging vanzelf weer over.
Ik hoop dat het je gaat lukken om de ochtenden en avonden bv te blijven geven als je werkt.

Hai,

Ja, is lastig... vooral met de combi, maar wel te doen. De flesvoeding geef je zoals je gewend bent, en voor de rest ga je regelen.... dus als je kindje vraagt, geef je. Eigenlijk te vergelijken met het doorslapen, je ukje slaapt door, dus vraagt tijdens die uren geen extra voeding, maar op de overige uren wel. Dan geef je dus ook gewoon.

Geen extra flesvoeding aanbieden, om het regelproces niet in de war te schoppen.

Groetjes Nynke
borstvoeden.info

Terug
Bovenaan