Hoe omgaan met babyshower als het zelf niet lukt?

<p>Hoi allemaal!</p><p>Dit weekend organiseer ik een babyshower voor een vriendin van me. Helaas lukt het mij en mijn man nu ruim een jaar nog niet om zwanger te worden... mijn vriendin was meteen na 1x zwanger en ik was destijds ook al een half jaar bezig. Heel enthousiast heb ik toen geroepen de babyshower te willen organiseren, er vanuitgaande dat ik tegen die tijd ook zwanger zou zijn en dan lekker met babys en zwangerschap bezig kan zijn!</p><p>Helaas... niet zwanger. Het organiseren van feestjes vind ik nog steeds leuk, maar ik voel me ook mega jaloers! Ik heb het tegen 2 vriendinnen verteld dat ik me die dag best wel rot zal voelen maar  heb geen idee wat ik (of zij) nu ben doen om de dag wat leuker voor mezelf te maken... wie heeft er tips? </p><p>Ik organiseer echt het hele feest en het is bij mij thuis. Ik zal er vanaf vrijdag tot zaterdagavond mee bezig zijn (als ik het doe, doe ik het goed) en andere vriendinnen kunnen helaas niet meehelpen met voorbereiden etc. </p><p>Sorry voor het lange verhaal, maar het komt hierop neer; </p><p>Wie heeft er tips om de dag voor mezelf ook leuk te laten zijn en mijn teleurstelling en jaloezie niet stiekem de overhand te laten hebben? </p>

Ik had na mijn mk ook veel moeite met zwangere om mij heen en alles wat ermee temaken had. En niet omdat je het ze niet gunt want je gunt ze het zeker. Maar je gunt het je zelf ook enorm. Voor mij hielp het om dit bespreekbaar te maken. Dus ik heb tegen onder andere mijn schoonzus die net na mijn mk zwanger bleek te zijn gewoon  gezegd dat ik het lastig vond en daardoor me wat meer erin terug trek. Mensen begrijpen jou gevoel echt wel en je hoeft je ook niet bezwaard te voelen hierin. Als je het op de juiste manier uitlegt dan weten hun ook dat je ondanks dit blij voor ze bent. Nu heb je wel die baby shower dat is wat lastig, je kunt het overdragen aan iemand anders of het wel zelf organiseren maar wat meer op de achtergrond meedoen. Net wat voor jou goed voelt. Jou gevoel mag er ook zijn, vergeet dat niet!

Ja klopt. De zwangere weet het ook wel maar ik ga haar niet vertellen dat ik het specifiek op die dag moeilijk ga hebben, het is haar dag dus ik vind dat ze op die dag niet aan mij hoeft te denken. Omdat ik de enige locatie heb waar zoveel mensen passen moet ik het wel organiseren, en eigenlijk is alles al klaar. Behalve de dag zelf dan... Pff  blik als het zondag is hihi

[quote quote=10203706]Ja klopt. De zwangere weet het ook wel maar ik ga haar niet vertellen dat ik het specifiek op die dag moeilijk ga hebben, het is haar dag dus ik vind dat ze op die dag niet aan mij hoeft te denken. Omdat ik de enige locatie heb waar zoveel mensen passen moet ik het wel organiseren, en eigenlijk is alles al klaar. Behalve de dag zelf dan… Pff blik als het zondag is hihi[/quote]
Fijn dat jullie het er wel over kunnen hebben en ik snap dat je dat de dag voor haar niet wil laten beïnvloeden. Denk dat dat ook niet nodig is maar wat ook niet nodig is is dat jij aan je eigen gevoel voorbij loopt. Als het die dag teveel word dan ga je eerder weg of trek je je wat terug. Dan kunnen hun gewoon hun dingen doen en jij kunt toegeven aan je gevoel. En wie weet, misschien valt het mee! In ieder geval succes en sterkte en ik hoop met je mee dat je straks zelf ook van het zwangere leven mag genieten ❤

Ohh men! Ik ging op kraambezoek bij mijn beste vriendin terwijl wij net een miskraam hadden gehad. We hebben met zijn 2 en lekker een potje zitten janken, niet omdat ik jaloers was, maar omdat ik zo gelukkig was dat zij een gezonde dochter had gekregen en was hier zo blij om. Een baby is een wonder en niet vanzelfsprekend.
Dus wees eerlijk en zeg wat je voelt. Misschien komt er toch nog hulp uit onverwachte hoek als je verteld dat je het lastig vind. Toen ik er open en eerlijk over was over mijn gevoel bleek dit juist herkenbaar en blijkt dat heel veel mensen of dit zelf of in de omgeving meemaken.

Terug
Bovenaan