hoe ontstaat miskraam?

Ik heb een vraag..
Hoe zijn jullie erachter gekomen dat het mis was? Merkte je dat doordat je bloed verloor of doordat het bij de echo te zien was?
Dit zou ik graag willen weten..

Groetjes

Hoi,

De eerste keer heb ik een beetje bloed verloren met 5 weken. Toen ik met 7 weken een echo kreeg zagen we dat er een leeg ei (windei) zat. De tweede keer hebben we het op de echo gezien. Er groeide wel een kindje, maar het liep 2 weken achter. Diverse echo's later (4 in 1,5 week)stopte het vruchtje met groeien. Een hartje heeft er nooit geklopt.
Gelukkig ben ik beide keren na de mk weer zwanger geraakt. En bij deze zwangerschappen heb ik allebei bloed verloren, maar alles is goed. ( eerste keer een zoon, nu bijna 24 weken zwanger van een dochter) Dus bloedverlies hoeft helemaal niks te zeggen.

Groetjes, Kat

Hoi!

Wij hebben half september een miskraam gehad en zagen pas op de eerste echo bij de vk dat het een lege vruchtzak was. 's Ochtends had ik ietsje bruin gevloeid en ook waren mijn borsten toen niet meer pijnlijk, waardoor ik toch al wel een voorgevoel had. Ik was dus niet echt verbaasd dat het fout zat. De gyn bevestigde het verhaal later die dag, maar toen vloeide ik al meer dan 's ochtends.

Ik was 10 weken bij de echo en de vruchtzak bleek ruim 7 weken te zijn. Drie weken was er dus niets meer gebeurd, maar toch heb ik er tot die bewuste dag dan, niets van gemerkt. Vreemd wel dat je lichaam nog zo lang door kan gaan met alsof, terwijl er geen vruchtje meer groeit.

Groetjes, Harma

1e miskraam was met 13 weken, tijdens een echo een paar dagen ervoor bleek ons kindje niet te leven. Ik ging eigenlijk voor een echo omdat er gedacht werd dat ik zwanger was van een tweeling, de baarmoeder groeide zo snel.

2e miskraam met 8 weken, spontaan enorm veel bloedverlies, grote stolsels. Ik heb geen arts gezien.

3e miskraam met een kleine 18 weken. De bevalling is opgewekt omdat een paar dagen ervoor bleek dat ons kindje niet meer leefde. Hartslag kon niet gevonden worden, darana bleek tijdesn een echo dat het fout was. De inleiidng duurde 24 uur, en toen werd ons kleine kindje geboren.

Miep

Terug
Bovenaan