Hoe op en af te stappen van een moederfiets met zitje voor?????

Tja het zegt het al;

Hoe stap je in hemelsnaam op en af van zo'n moederfiets met zitje voorop?
Ik heb een sparta trendy met 7 versnellingen gekregen van mijn man.
En was t weekend hellemaal enthausiast maar normaal gesproken sta ik met 2 benen en dan mijn fiets stang ertussen en dan 1 voet op de trappers en billen omhoog en naar achter en ik zit.

Maar ja..ik heb mt 44 maar kon er echt niet tussen hoor! Hahaha..
Uiteindelijk lukte het wel een beetje zijwaarts maar soepeltjes gaat t niet.
is dat normaal? Moet ik ff wennen? Tips zijn welkom!

He wenne

Ik heb geen tips, maar ik zie de film al helemaal voor me. Dat gestund op de fiets.
Ben zelf nog niet zover, want Maud kan nog niet goed zitten (is 7 maanden) maar kan me nou al verheugen op ons 1ste fiets gestuntel.
Ik hoop dat er wel ervaren moeders tips kunnen geven.....bij mij blijft het nog even bij een leuke komedie film.

Succes ermee.
Gr Naomi

Hallo allemaal

Hier ook maat 44.
Op mijn fiets is een soort zadelpen gezet waarmee je zadel ong 8 tot 10 cm naar achteren schuift. Zo komt er dus meer ruimte tussen jou en het stoeltje. Helpt wel hoor, maar is even wennen. Gewoon te koop bij de fietsenwinkels...

Succes

Groeten Kirsten

Volgens mij zit er op je moederfiets een zadel die ook iets naar achteren kan.
Daar waar je zadel op het stangetje vastzit zit een ring (deze klemt om de stang) als je deze andersom draait (180 graden draaien zeg maar) krijg je aanzienlijk meer ruimte.
Dit werkte bij mij goed (maat 46) en twee kinderen op de fiets.Ik moet er wel bij zeggen dat ik waarschijnlijk een ouder type fiets had,want dit is alweer een jaar of 5 geleden.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes Jessica

Hallo,

Bedankt voor de vlotte reacties, wat is het toch fijn dat er zo'n forum bestaat.

Ik was er vergeten bij te melden dat ik inderdaad mijn zadel al naar achter had geschoven. Maar ik denk dat ik toch maar zo'n pen ga aanschaffen.

Ik fiets nog niet met Thijn voorop want hij kan nog niet goed zelf zitten.
Maar had al wel heel stoer het zitje voorop gezet. hihihi. En maar goed ook want nu kan ik alvast een beetje in mijn upje stuntelen zonder dat Thijn er iets van mee krijgt.

Bedankt!

Ik heb zelf ook maat 44, maar kom makkelijk op mijn fiets met zitje voor.
De zadelpen is bij mij ook omgedraaid zodat ik meer ruimte heb tussen het zitje en het zadel en het zadel kan daardoor lager.
Je moet met je voeten aan de grond kunnen als je op het zadel zit.
Ik zet zelf altijd 1 been over de middenstang, ga op het zadel zitten en begin dan met trappen.

Liefs Saskia

Ik had een Sparta Amazone fiets. Met op en afstappen ging ik altijd eerst met 1 been een beetje steppen en dan op het zadel (beetje moeilijk uitleggen).

Maar het is dus even oefenen en dan vind je de juiste manier we uit!

succes.

Groetjes,
Eveline

Ik heb de fiets weggedaan toen mijn dochter wat groter werd, en toen kwam er als verrassing een zoontje!!!!!! Dus er komt vast weer een nieuwe moederfiets terug hier!

Terug
Bovenaan