Hoe op vakantie met 2 kids?

Hallo moeders van Nederland,

Ik zit sinds 2 weken op dit forum en ik ben nu al verslaafd!
Nu heb ik zelf een vraag en ik hoop dat er moeders zijn die mij advies/ervaringen kunnen geven!

Ik heb nu al veel zin in de zomervakantie. Wij willen in mei gaan, maar ik twijfel nog wat de beste vakantie is qua vervoer. Ik heb nl. een zoontje van 2 (Maurits: 14-01-2004) en een dochtertje van 12 weken (Odette: 15-11-2005). Mijn man wil heel graag met de auto en dan naar Italië of Zuid-Frankrijk. Ik vraag mij af of het verstandig is om onze kleine meid zo lang in haar maxicosy te laten zitten. Mijn man wil nl. 's nachts rijden en ik heb goede hoop dat ze dan wel slapen omdat ze dat thuis ook doen!
Met mijn zoontje zijn we twee keer met het vliegtuig geweest. Toen hij 8 mnd was naar Mallorca en toen hij 1,5 was naar Kos. Dat laatste vond ik te lang vliegen en zou ik nu niet meer doen. Met hem alleen ging het goed al heeft hij de terugweg wel een kwartier/half uur  hard gehuild. Met twee kids zie ik dat niet meer zitten. (ik wil nl. niemand tot last zijn en dat ben je dan met een huilend kind wel). Maar Menorca of Portugal is maar even vliegen dus dat zou nog kunnen.

Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?
En weet iemand ook toevallig wat er wordt geadviseerd over de tijdsduur dat kindjes in de maxicosy mogen 'zitten'.?

Ik lees het graag!

Groetjes,
Paula

P.S. tips van kindvriendelijke vakantiedorpen/app.complexen zijn ook welkom!
 
Hoi, Een baby mag niet lager dan 2 uur per dag in een maxicosie zitten ivm rugklachten.
Mij is verteld dat als je een kindje na 2 uur uit   een maxicosie haalt dat het zich net zo voelt   als jij je zou voelen na 6 weken in het gips.
Alleen hierom al zou ik niet zover weg gaan met de auto.
als je persee naar het buitenland wil ga dan weer vliegen ofzo.
(hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar dat lijkt me dan beter dan zo'n lange autorit.)
Je kunt natuurlijk ook gewoon een jaartje in eigen land blijven en volgend jaar, wanner je kindje in een gewone autostoel kunt zitten, weer wat verder weg gaan.
Groetjes Son.
 
Hoi Paula,

Het is inderdaad waar dat je een kindje beter niet langer dan twee uur in de maxicosi kan laten zitten, maar dat geldt voor elke dag.
Wanneer je op vakantie gaat kan je best een kindje wat langer laten zitten.
Wij zijn toen Rick 9 maanden was met de auto naar Tjechie gereden en Rick heeft op de terug weg meer dan 10 uur in de maxicosi gezeten en dat ging prima. We reden overdag en toch heeft hij het grootste gedeelte geslapen.
Wel stopten we om de twee uur even zodat hij zich even kon strekken en wat te drinken.
Dit jaar gaan wij ook op vakantie met twee kinderen (Rick 2jaar en 5 mnd en Joost 5 maanden)
Wij gaan in maart een weekje naar Trier om uit te proberen hoe het gaat met twee kinder in de auto en hoe het met Joost gaat. Hij slaapt namelijk altijd op zijn buik en dat is een beetje moeilijk in de maxicosi. Dus we weten nog niet waar we naar toe gaan met de zomervakantie. Het voordeel is dan wel dat Joost dan bijna een jaar is en dat hij dan hopelijk nog maar 1 keer per dag slaapt. We willen dan proberen om te wandelen als hij moet slapen en voor de rest lekker te rijden.
Wij zie3n het zelf niet zitten om 's nachts te rijden omdat wij dan helemaal brak aankomen door een gemiste nachtrust. En dan moeten we eerst twee dagen bijkomen van de reis voor dat we kunnen genieten van de vakantie dus wij rijden overdag.
Het is een heel verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt
Groeten Marieke
 
hoi,

wij zijn toen ons zoontje 3 maanden was naar frankrijk gegaan een rid van min 12 uur en die hebben we snachts gereden en was ons goed bevallen en hebben hem er niet steeds om de twee uur uit gehaald snachts is het al niet zo warm (want het was november) dus hebben hem lekker laten zitten en dat ging allemaal goed. we zijn ook naar frankrijk geweest toen hij 6 maanden was maar dat ging dus niet zo goed toen hebben wij ook snachts gereden maar elke keer als we een stop hadden werd hij wakker en blij was hij toen niet dus vanaf dat moment hebben we gezegt we gaan overdag rijden.
de volgende keer dat we naar frankrijk waren gegaan was hij 21 maanden en hadden een tweede erbij inmiddels die was toen  5 maanden en we hebben toen voor het eerst overdag gereden (om 6 uur smorgens vertrokken) en we hadden een dvd voor in de auto gekocht nou dat is een uitkomst een paar leuke dvd's mee en ze zitten lekker rustig te kijken je kan ze ook op een andere manier vermaken maar een kindje van ander half vermaken in een auto vind ik een hele klus van daar de dvd speler.
ik ben het ermee eens als je snachts rijdt dat je helemaal gebroken op de besteming aan komt want als de kids hebben geslapen de nacht dan hebben die de volgende dag energie en moet 1 van tweeen toch wakker zijn dus wij rijden ook niet meer snachts.

nou veel plezier op de vakantie.
groeten brigitte bas en thijs
 
Hoi Paula,
Tegen de tijd dat jij weg gaat, is Odette oud genoeg om het een reis in de auto uit te kunnen zingen hoor. Wij zelf doen de heenreis altijd in twee keer ('s avonds weg na het eten, rijden tot 01.00 uur dan slapen in een motel), terug gaan we in 1 dag; 's nachts rijden kunnen we niet: dan zijn we aan het einde van de reis zo moe dat het gevaarlijk wordt.
Toen mijn twee oudsten 2,5 en 0,5 waren zijn we met het vliegtuig naar Sicilie geweest, beslist een aanrader met kleine kindjes: heel mooi, ongelofelijk vriendelijk en ontspannen, de kok kwam in het restaurant uit de keuken om vol trots te bekijken hoe mij zoontje zijn pasta naar binnen schrokte en op de jongste werd helemaal lyrisch gereageerd. 1 nadeel: er wordt laat gegeten, dus misschien wil je wel een appartement waar je zelf kunt koken als dat nodig mocht blijken.
De vlucht duurde niet te lang en we hadden daar een auto gehuurd.
Ga gewoon eens kijken wat er allemaal is: zo'n vakantie kan echt heel leuk zijn met kleintjes.
Groetjes,
Michelle.
 
hoi paula
ik heb het met mijn verloskundige er over gehad om naar frankrijk te gaan 11 uur rijden maar die heeft het me sterk afgeraden wegens de rug van de baby.
Wij hadden vorig jaar al onze vakantie besproken toen ik plotseling zwanger werd (door de pil heen). Wij hebben onze vakantie geannuleerd, dus voor je vakantie bespreek, overleg het eerst met je huisarts of het echt kwaad kan. gr quinny
 
Hallo,

Grappig allemaal die tegenstrijdige berichten. Ik heb al meerdere malen   gelzen dat het niet zo erg is  om je baby op vakantie mee te nemen in de maxi-cosi. Zolang je hem of haar om de twee uur er uit haalt. Je moet het natuurlijk niet wekelijks doe, maar wie gaat er wekelijks op vakantie. Be nooit met een bay in de auto weg geweest, maar afgelopen zomer zijn we met onze zoon, die toen   1 jaar en 7 maanden was met de auto naar Italie gegaan. De heenreis zijn we om 4 uur 's-morgens vertrokken, maar dat was niet echt een succes, want eenmaal in de auto was hij wakker en heeft hij nauwelijks meer geslapen. Halverwege in Zwitserland hebben we overnacht. We zijn alledrie om half negen naar bed gegaan (kapot). De volgende dag hebben we gewoon onderdag gereden, vele beter. Terug ging het andere stel waar me mee waren om 9 uur 's-avonds rijden, maar daar hadden wij geen zin in, dus zijn wij pas de dag er op om 6 uur in de morgen vertrokken. We zijn toen wel in 1 ruk naar huis gereden. Het is allemaal goed bevallen.
Voor het komende jaar weten we het nog niet. De vorige vakantie ben ik zwanger geraakt en in mei beval ik van de tweede. In september is dit ukkie dus een maand of vier en ik weet nogniet of ik het aandurf.

Wel weet ik zeker dat ik met de   auto wil. Heerlijk hoor die luxe dat je alles mee kan nemen om het verblijf met je baby/peuter zo aangenaam mogelijk te maken.

Groetjes,
Monique (meimoederforum)
 
Terug
Bovenaan