hoe over op 4 flessen?

<p>Hallo</p><p>mijn baby Melle is nu 23 weken maar drinkt nog 5 flessen </p><p>het schema ziet er ong zo uit;</p><p>7-8 uur: 180 cc melk </p><p>slapen 9.00-10 a 10.30 uur</p><p>10.30 -11.00 uur ; fruithap </p><p>11.30-1200 uur fles 180 cc</p><p>13.00 -1500 slapen ( soms iets korter)</p><p>15.00-15.30 fles 180 cc</p><p>vaak rond 16.30 nog een slaapje van 45 min </p><p>17.15 -17.30 groentehap</p><p>daarna in bad vaak </p><p>rond 18.00-18.30 fles 120 cc inmiddels  ( probeer hem langzaam minder te geven) </p><p>18.45 bed</p><p>2100-22.00 180 cc</p><p>Ik kan hem savonds na zn groente hap niet langer wakker houden maar hij meld zich standaard rond 2100 of 2200 voor n flesje </p><p>Geven we deze niet dan slaapt hij niet door... en meld zich in de nacht.. </p><p>Met 6 maanden moeten ze wel op 4 flessen zitten begreep ik? </p><p>hopelyk handige tips. </p><p>groetjes </p><p> </p>
 
Moet niks!! De ene vraagt meer als de ander. Sommige kindjes willen met 4 jaar nog een fles terwijl dit ook egt overbodig is. Zolang je kind tevreden is en het goed groeit moet hij helemaal niks.

Onze zoon is met 4 kg geboren en zat met 3 maanden nog op 7 flessen van 150. Maar was een tevreden ventje. Hoort dan ook minder flessen te zijn maar zolang ze tevreden zijn en ze goed groeien moeten ze niks.
 
Hoi , nee hoor gewoon geven als hij daarom vraagt ze gaan vanzelf meer vast voedsel eten en dan worden de flessen ook vanzelf minder. Mijn zoontje is 6,5 maand en krijgt 4 flessen van 210 en soms als het zo uitkomt nog 1.
 
Ieder kind is anders, je hoeft het schema niet te volgen als je kind wakker wordt en wilt drinken dan doe je dat tot je kind vanzelf het flesje weigert.

Ik had zelf het flesje van 22:00-23:00 ook lang gegeven, werd minder toen hij ouder werd. Komt helemaal goed.
 
Waarom geef je om 18.30u minder en bouw je deze af? Het lijkt mij logischer die van 22u af te bouwen?
Wij zijn met 4 maanden pap in de fles 19u gaan doen en vervolgens die van 23u van afbouwen, per 2 a 3 dagen 30cc+1 schepje minder, evt meer water dus 110cc+3 schepjes.
En met 4,5 maand was hij van de 23u fles af en slaapt hij van 19-7u, heeeerlijk! :)
De rest van het schema heeft hij hetzelfde
 
Bij 9 maanden zat onze zoon op 4 flessen van 150. Het CB zei me bij die controle dat ik die toch echt maar al moest gaan minderen want met 1 jaar stappen ze over op koeienmelk en dat is max 300ml per dag inclusief andere zuivelproducten dus hij kreeg volgens hun te veel. Ik maakte mezelf hellemaal gek hoe ik nou moest zorgen dat hij minder kreeg,tot ik dacht:ja hallo hij geeft het zelf wel aan,waar ben ik mee bezig. Nog geen 2 weken later liet hij 1 fles en kort erna nog een fles vallen. Ineens zat hij op 2 flessen vanzelf. Dus niet druk om maken!! Gaat vanzelf
 
Terug
Bovenaan