hoe overgaan van ledikant naar peuterbed

Wij hebben een dochter van 2 jaar en willen eigenlijk binnenkort een nieuw bed voor haar kopen. Ze slaapt nog wel goed in haar ledikantje, maar merken toch dat ze met haar armpen altijd tussen de spijlen ligt.

Hoe hebben jullie dit aangepakt. Gewoon gelijk het ledikantje weggedaan en in het peuterbed gedaan. Of eerst nieuw bedje in de kamer gezet en dan langzaam laten wennen??

Alle tips zijn welkom.

groetjes
corina

Hoi

Wij hebben eerst het nieuwe bed bij haar op de kamer gezet zodat ze er eerst aan kon wennen??Dachten wij maar na 3 weken nog geen resultaat ze had een halve nacht in haar nieuwe bedje geslapen en toen wilde ze niet meer.Na 3 weken hebben wij haar ledikant gewoon afgebroken waar zij bij was en toen ze s,avonds naar bed moest is ze gewoon zonder klagen in haar grote bed gegaan.Achteraf had ik het gevoel al had ik het een half jaar laten staan was ze er niet vrijwillig ingegaan nu had ze geen keuze meer ze kon niets meer kiezen en het was meteen duidelijk dat ze in het grote bed moest gaan liggen.Ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Ritschella

Hoi,
Ik heb  mijn dochtertje ook eerst laten wennen aan het grote bed.
Na een paar weekjes heb ik ze s'middags in het grote bed laten slapen, terwijl ze s'avonds weer in haar vertrouwde bedje kon slapen. En dit gedurende een week of twee.
Dan moest ze van mij in het grote bed slapen. En een   van haar knuffelberen deed ik dan in het kleine bedje en zei dat dit nu het bedje was van de beer en ze heeft het geloofd.
Na een tijdje heb ik het bedje moeten wegdoen want ze zou er binnenkort een zusje bijkrijgen.

Ik wens je veel succes!

Bij onze oudste hebben we het nieuwe bed op zijn kamer gezet zodat hij een beetje kon wennen (erop zitten liggen, lezen, spelen). Omdat hij ook onder een dekbed zou gaan slapen en niet meer in zijn slaapzak waren er 2 grote veranderingen.
Eerst hebben we hem met slaapzak en dekbedhoes in het nieuwe bed gelgd voor het middagslaapje. Na een week, toen het goed ging ook voor de nacht. Uiteindelijk bleek hij onder de hoes te blijven liggen en kon hij helemaal onder een dekbed slapen.
Hij kreeg toen wel in de gaten dat hij er makkelijk uit kon en heeft dat een week geprobeerd, maar toen was de lol eraf en is hij gewoon lekker blijven liggen.
Toen hij eenmaal gewend was sliep hij heel goed in zijn nieuwe bed. Dat is nu al bijna een jaar.
Onze tweede is bijna 2 (nog een maandje) en krijgt dan ook een peuterbedje. Het bed van haar grote broer vindt ze heel interessant. Ze ligt ook in een slapzak, en daar doe ik een lakentje over, maar dat ligt als ze eenmaal slaapt overal behalve over haar heen. Dat zal wel even duren, voor zij onder het dekbed kan...

Terug
Bovenaan