Hoe overgang van borstvoeding naar vaste voeding plannen?

Hoi,

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij tips kunnen geven wat betreft de overgang van borstvoeding naar vaste voeding.
Mijn kleine man is nu 3.5 maand oud, tot nu toe heeft hij alleen borstvoeding gekregen en dat gaat gelukkig prima. In december begin ik weer met werken, tegen die tijd is hij 5.5 maand. Ik zat te denken om tegen die tijd dan 's ochtends en 's avonds nog de borst te geven en dat ik dan overdag 1 keer kolf op het werk, dus dat meneer overdag een flesje moedermelk krijgt. De rest van de maaltijden dan fruithapjes en groentehapjes.
De vraag is dus eigenlijk hoe kom ik van de huidige 7 (borst)voedingen per dag naar 3 borstvoedingen en de rest groente/fruit-hapjes?

Alle tips zijn welkom :)
Wat zijn jullie ervaringen? En hadden jullie nog last van stuwingen toen jullie minder borstvoeding zijn gaan geven?
 
Van 4 maanden mag je beginnen met oefenhapjes, als alles verder goed gaat. Pas bij 6 maanden wordt het uitgebreider. Het cb geeft dit aan. Die geven ook aan welke tijden het beste zijn.
Wat je zou kunnen doen is een borstvoeding overdag veranderen  in kunstvoeding. Dit lukt niet altijd, maar in overleg met cb kun je best een goed schema maken.
Stuwing krijg je idd bij minder borstvoeding. Duurt een paar dagen. Je moet wel opletten dat als je afbouwt, op den duur minder melk gaat produceren voor een voeding.
 
1,5 maand om van volledig bv naar 3x te gaan klinkt voor mij vrij snel.
mijn dochter is nu bijna 4,5 maand en ben met 3,5 maand begonnen met 'proeven' 1x in de 2 dagen 1 ijsblokje gepureerde groente.
bv wortels koken, pureren, in iksblokjes invriezen en dan eens in de 2 dagen 1 blokje als extraatje een half uurtje voor de bv geven. En dan de groentes afwisselen.
daardoor eet ze nu wortels, bonen, bloemkool, broccoli, Pompoen, appel, banaan en pastinaak. En als ik niet snel genoeg ben begint ze te zeuren dat mama niet snel genoeg het volgende hapje geeft :p
vanaf 6 maanden wil ik 1x bv vervangen door 1 'hele maaltijd' omdat ze toch nog alles uit bv halen.
ik heb als voordeel dat ik elke 3 uur kan kolven en zal dit ook blijven   
 
doen omdat ik ook melk doneer. 
Succes 
 
Terug
Bovenaan