<p>Hoi mama’s, </p><p>Misschien hebben jullie praktische tips. Thuis heb ik een puberdochter van 2,5 en een baby van 6 weken (+8 wk te vroeg geboren). Als m’n dochter overdag thuis is, lukt het me amper om goed te eten, te zorgen dat zij goed eet (als t aan haar ligt eet ze niks) en überhaupt iets te koken. Het is zo zwaaaaar allemaal!! </p><p> </p><p>Haha. Het hoort erbij ik weet het. En ik ben allang geen 20 meer, misschien maakt dat me wat moe-er. Hoe doen jullie het? </p><p> </p><p>M’n dochter is erg aan mij gehecht, ook fysiek. En ze eet moeilijk en slaapt moeilijk, beide doet ze liever helemaal niet. Ze is heel lief en leuk maar ook een flink koppige peuterpuber. M’n baby’tje is ‘s nachts en ‘s ochtends makkelijk maar wil vanaf een uur of 13:00 tot de nacht (23:00) bij en op iemand zijn. Ze clustert ongeveer vanaf het moment dat m’n grote dochter naar bed gaat. </p><p> </p><p>M’n man helpt natuurlijk waar hij kan maar we zijn zo gesloopt allebei iedere keer, we kijken uit naar de dagen waarop onze dochter op de crèche is ?. Is dit normaal? Of kan de combi baby en peuter ook makkelijk zijn? Ik kan me nu niet meer voorstellen dat er mensen zijn met 4 kinderen, ik vind 2 al zwaar! </p><p> </p><p>Haha het is ook geweldig natuurlijk en ik ben dolgelukkig met ze, maar tips zijn welkom! Of gewoon dat iemand zegt dat het snel beter wordt naarmate de baby groter wordt ? </p><p> </p><p>Bedankt en groetjes van een beetje vermoeide mama </p>