Hoe overschakelen

<p>Mijn dochter is nu 3,5 maand oud en krijgt 6 flessen van 150+5. Ongeveer om 4 - 8 - 11 - 15 - 18 - 20.</p><p>Nu drinkt ze de flessen sinds deze week helemaal leeg en lijkt ze er af en toe niet genoeg aan te hebben. Soms lijkt ze ook niet iedere 3 uur overdag honger te hebben. Volgens mij moeten we iets gaan veranderen maar wat is dan een logische vervolgstap? <br />De nachtvoeding om 4 uur heeft ze altijd nodig. Haar om een uur of 22/23 wakker maken heeft geen zin dan wordt ze alsnog om 4 uur wakker. </p>
 
Ik vind 6 flessen helemaal niet veel. Hier kwamen ze vaak op 7 flessen uit helaas, 7x150. Elke 3 uur was het écht honger en in de nacht kwamen ze ook, dus t waren altijd 7 flessen.

Ik zou gewoon eens proberen 180 te geven overdag, en dan kijken hoe lang je kindje het erop doet. In principe moeten ze het op 180cc 4 uur redden, 3.5 uur mag ook. En dan zie je wel hoe het loopt. Meestal zal je dan uitkomen op 8.00/11.30/15.30/19.30 ofzo. En dan gewoon de nachtvoeding natuurlijk, als ze daarom vraagt.

 
Zo is dat. Honger is eten. Moe is naar bed. Probeer het natuurlijke ritme van je baby te volgen. Pin je niet vast op voedingsschema's en slaapshema's. Zes flessen op deze leeftijd is heel normaal. Babys drinken van nature vaak kleine porties. Ook nachtvoedingen zijn normaal op die leeftijd. 
Maak je niet druk. Haar ritme is over een paar weken weer helemaal anders!
 
Terug
Bovenaan