Hoe overstap maken van hypoallergeen naar standaard?

Ik heb overlegd op het cb over het overstappen van hypoallergene voeding naar gewone standaard voeding. Ze hebben gezegd dat ik dat gewoon kan gaan doen. Maar nou zei de arts dat ik gewoon kon beginnen met overstappen met 1 fles per dag. En de verpleegkundige zei dat ik eerst 30 cc gewone melk moest geven en daarna de ha melk. Lekker handig, 2 verschillende adviezen binnen 5 minuten tijd... Nu ben ik begonnen met 30 cc, daarna 60, toen 90 en nog een keer 120 (over meerdere dagen verspreid natuurlijk). Ze heeft er geen reactie op, en toch durf ik het niet goed aan, een hele fles van 180 cc zonder ha. Misschien heel stom, maar ik vind het gewoon best wel heel spannend. Zijn hier mensen die dezelfde stap gemaakt hebben? Hoe is dat gegaan en hoe reageerde je kindje erop?

Groetjes, Susan, mama van Zarah, 7,5 maand.

Hoi Suuz,

Ik heb mijn zoontje tot 6 maanden ook hypoallergene voeding gegeven. Op het cb zeiden ze dat ik na 6 maanden over kon gaan op normale voeding. Dat heb ik dus ook gewoon gedaan. Dus niets afbouwen/opbouwen. Het pak met hypoallergene voeding was op en ben toen begonnen aan de gewone voeding. Niets gemerkt aan de kleine man. Dus ik zou het gewoon proberen.

Succes ermee

Groetjes LAR

Hallo Suuz

Wij zijn ook van hypoallegeen naar standaard gegaan tegen mij zeiden ze kan in een keer overstappen maar ik heb het langzaam afgebouwd met de hypoallegeen omdat die bij ons nog niet op was.
Wij deden op een fles van 150 cc +5 schepjes
3 schepjes hypo 2 schepjes standaard en zo steeds meer de standaard voeding erbij.

Groetjes Esther

hallo

Ik heb net julie reacies gelezen en vraag me nu wat af, hopelijk hebben jullie wat advies voor mij:
Mijn dochtertje is nu 6 wkn en volgens het cb kon ik nu al makkelijk overstappen op de standaard maar omdat jullie kindjes al wat ouder zijn, vraag ik me af of dit wel zon goed plan is??
Ik hoop gauw een reactie terug
Groetjes

Hoi Lar en Esther: bedankt voor jullie antwoorden. Vonden jullie het niet spannend om over te stappen? Ik blijf het wel gewoon spannend vinden, echt vermoeiend. Maar ik ga maar eens kijken hoe het gaat als ik een hele fles ga vervangen. Ben benieud hoe ze daar op reageert.

Jazlyn: bij mij werd afgeraden om zo vroeg al over te stappen op gewone voeding. Waarom ben je in eerste instantie begonnen met hypoallergeen? De laatste keer op het cb vertelden ze mij dat bij een kleine kans op allergie ze adviseren om het 6 maanden te geven, bij grote kans op allergie adviseren ze het een jaar.
Maar van mijn schoonmoeder hoorde ik (werkt op een kdv) dat het verhaal nu weer gaat dat het hele hypoallergene voeden ter discussie staat. Wat een gedoe he?
Ik wilde ook liever eerder overstappen op gewone voeding, maar durfde dat toch niet goed en het werd me afgeraden. Succes!

Terug
Bovenaan