hoe overstappen na de nachtfles?

Heej hoi,

Onze dochter is nu bijna 6 weken, en gaat al rekken met de nachtfles. we zitten op het ritme van 7-11-15 etc. Om 23.00u laatste fles en dan komt ze soms om 4.00u en vannacht al om 5.00u, maar wat dan? Bied je dan om 7.00u weer gewoon aan, of dan weer gewoon om de vier uur? Ben ik toch weer helemaal uit mijn ritme?

Hoe doen jullie dit?

Ik probeer hetzelfde ritme als jou aan te houden, maar dat lukt ook nog niet helemaal. Ook hier komt hij vaak rond 4 a 5 uur 's-nachts, terwijl de rest vrij aardig loopt.

Ik geef dan meestal iets later dan 7 uur weer borstvoeding en dan om 11 uur weer. Maar dan kijk ik om 7 uur of hij aan 1 borst genoeg heeft ipv 2. Wellicht kun jij je flesje iets minder vol doen en dan toch om 7 uur weer wat aanbieden?

Succes!

Hier al 3 dagen van 11 tot 6 geslapen maar dan is de laatste fles om 10 uur en dat vind ik te vroeg dus zit hier soms maar 3 uur tussen een voeding en kom ik weer op 11 uur uit en dat zijn dan 6 voedingen ,want ze zit ook nog op 100 cc per keer hoeveel geven jullie per keer ? Is 100 niet te weinig ze wil gewoon nog niet meer

@Stefphanie-timoty, hoe oud is je kleine?

Die van ons krijgt 120cc aangeboden, inderdaad minder er in doen is ook nog een optie.

De fles van 23.00 doe ik bewust 135cc in zodat ze het wat langer trekt, maar tot 5.00u en dan weer om 7.00u uitkomen is een hele kunst...

Lars is 3 weken en krijgt 7 x 100cc aangeboden.
Overdag zit er niet echt structuur in. Ongeveer om de 3 uur.
's avonds tussen 18:00 en 19:00 uur flesje en dan naar bed. Dan moeten we hem om 23:00 wakker maken voor het laatste flesje. Dan komt hij om 3 of 4 uur om vervolgens tot een uur of half 7 door te slapen.

Gister heeft meneer toch zeker 4 x zijn hele fles leeg gedronken en werd hij zelfs boos dat hij niet meer kreeg. Ook zitten we een beetje welke speen we moeten gebruiken. We gebruiken difrax flessen en met speen s gaat het te langzaam en met speen m veeeeeel te snel en krijgt hij last van darmkrampen en is het brullen. Vanaf vandaag wissel ik halverwege. Beginnen met s, wordt hij moe en duurt het te lang dat speen m erop.

Komt dat bekend voor?? Eventueel tips?

Even vanaf het novemberforum. Mijn dochter zit ook in het ritme van 7 -11-15-19-23. Als zij 's ochtends vroeg komt bijv. 5.30u Dan rek ik het overdag gewoon wat op door er een kwartiertje of half uurtje extra tussen te laten zodat ik toch op 23.00u uit kom. Zo krijg je bijvoorbeeld:

5.30u - 10.00u - 14.15u - 18.30u - 23.00u

Terug
Bovenaan