Hoe overstappen van 6 naar 5 flesvoedingen per dag?

Mijn dochtertje is 14 weken en bijna 6 kilo. Ze krijgt nu 6 flesvoedingen van 140cc per dag om de 3 uur.   Omdat ze heel snel de fles leeg heeft, meestal in 5 minuten, en ze daarna ook vaak wat onrustig is, denk ik dat ik haar meer zou moeten geven.Ik zou dan op 180 cc zitten en dan 5 voedingen per dag moeten geven. (want bij 6 x 180 kom ik over die grens heen van 1000 ml per dag wat niet mag)

Nu is mijn vraag: hoe doe ik dat het beste? Er zit nu 3 uur tussen en na deze 3 uur heeft ze echt honger. Als ik er 4 uur tussen laat, lijkt me dat zo'n lange periode. Ze slaapt ook niet zoveel overdag (ze slaapt s nachts wel goed) en dan weet ik niet zo goed hoe ik die tijd moet 'overbruggen'. Ik ben nu al blij als de 3 uur om zijn, dat ze weer een fles mag.

Het kan natuurlijk zijn dat ze met 180cc een langere tijd tevreden is, en ik weet dat ik het gewoon een keer moet proberen, maar misschien heeft iemand tips/ervaringen/ideeen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Ik denk dat je een kleinere speen kan pakken in eerste instantie.
Over de fles moeten ze minimaal 10 minuten doen, ook ivm zuigbehoefte.
en daarna de hoeveelheden langzaam opvoeren, waarschijnlijk worden de tijden tussen 2 voedingen in dan langer.

Succes!!

Hoi,
Ik herken je 'probleem' wel. Die kleine van mij is ook een snelle drinker en kreeg ook 6 voedingen, om de 3 uur. Toen wij over gingen naar 5 voedingen hield ik mijn hart vast: oh help, hoe gaat dit verlopen?? Maar...wonder boven wonder..het loopt gewoon. Hij vraagt niet meer om de 3uur. Ik ben wel naar 180water, 6schepjes gegaan, maar schijnbaar heeft ie daar dus voldoende aan totdat de 4 uur om zijn. Gelukkig maar...
Over dar snelle drinken: bij mij was een kleinere speen geen succes. Ook daarbij drinkt hij binnen 10 min alles op! Het verschil is wel dat hij bij dan ook verzadigd is en bij jou wil kindje nog meer voor je idee...toch?
Maar goed, bij mij ging het dus allemaal vanzelf. Af en toe heb ik eens een uitschieter, dat hij toch na 3,5u voeding wil. Ik maak daar niet echt een probleem van. En om de tijd te overbruggen.... geen ervaring in...sorry

gr Anita

Ik heb de Difrax optiefles met een heel klein gaatje, dus ik verwacht niet dat een andere speen een oplossing zal geven. Ik denk dat ik haar vandaag maar voor het eerst meer ga geven en dan kijken hoe ze reageert en of ze dan tot 4 uur later kan wachten.

Wat doen jullie trouwens als je kleintje s nachst honger heeft? Fles geven en dan overdag wat minder geven (zodat je niet over de max 1000 ml per dag komt?) Ik gaf eerst borstvoeding en pas sinds vorige week flesvoeding en bij bv heb je geen max. hoeveelheid wat je mag geven dus dan gaf ik gewoon de borst snachts, vandaar mijn vragen.

Hoi,
Ik gaf gewoon een flesje.
Met die 1 liter gaat het er met name om, dat het niet dagelijks is, of regel. een keertje maakt echt niet uit.  
Eeen klein beetje lauw water of rooibosthee wil ook nog wel eens helpen, kwestie van uit proberen.Als ze het water/rooibosthee niet wil, kan je altijd nog een fles maken.
(net als hier vannacht ;)

succes!!

Hoi

Ik heb ook snelle drinkers. Mijn oudste had dit en mijn jongste nu ook. We hebben bij de jongste heel lang gezocht naar  de juiste speen. Ik heb geloof ik alle spenen en flessencombi's wel een keer geprobeerd en ben uitgekomen op zo'n kromme Difraxfles met een 1-2-3 speen. Mijn advies is om toch nog wat andere spenen te proberen want 5 minuten is wel erg snel hoor. Dan is de zuigbehoefte ook niet weg en krijgt ie misschien ook sneller honger.
Toen mijn zoontje nog op 6 flessen zat kreeg hij er 5 overdag en eentje 's nachts. Mijn CB arts raadde mij aan om er overdag meer in te doen en 's nachts zo weinig mogelijk te geven zodat hij ook sneller door zou gaan slapen. Ik dacht toen dat hij dit nooit zou pikken een klein flesje 's nachts. Maar tot onze grote verbazing nam hij 's nachts genoegen met 70 cc en sliep hij daarna weer verder. Zo zijn we dus langzaam overgegaan naar 5 flessen. Het heeft ongeveer 2 weken geduurd maar daarna sliep hij dus ook lekker door.

Terug
Bovenaan