Hoe pak ik dit aan..

Hallo allemaal

Ik heb een klein probleempje.
Mijn schaamlippen zijn zo opgezwollen door spadaderen dat ik gewoon geen seks durf te hebben met mijn vriend. De onzerheif is te hoog omdat ik me er erg voor schaam. We hebben al een tijdje niks gedaan.. Wat ik niet erg vond. Maar afgelopen weekend wilde hij wel.. En heb ik hem dus afgewezen ik was helemaal in tranen omdat ik hem teleur stelde. Hij zij niet veel omhelzde me en trooste me even. Maar daarna draaide hij zich om en ging slapen.. Ik heb amper geslapen.. Hebben jullie tips of iets om er niet zo onzeker over te zijn.. Of zouden jullie het na laten kijken door de verloskundige of huisarts??

Groetjes.

Daar zou ik toch even mee naar de huisarts gaan hoor, klinkt niet heel normaal. En ik zou er gewoon open en eerlijk over zijn tegen je vriend, dan snapt hij de afwijzing waarschijnlijk beter

Het is heel normaal om voor wat voor reden dan ook geen zin in seks te hebben, ook tijdens de zwangerschap. Het zal ongetwijfeld niet superleuk zijn voor je vriend. Maar dat is het ook niet voor jou, toch? Het komt door een vervelende klacht van je zwangerschap waar je weinig controle over hebt. ik zou me er niet schuldig over voelen hoor. Het komt wel weer na de bevalling en het herstel. Misschien kun je op andere manieren intiem zijn, orale bevrediging bijvoorbeeld? 

Je kan natuurlijk altijd eens vragen aan de verloskundige of er iets is dat je kan doen om de klacht minder erg te maken, want het klinkt sowieso niet erg comfortabel voor jou. 

En als het verder geen zeer doet, en je schaamt je vooral voor hoe het eruit ziet (was me niet helemaal duidelijk), dan kun je natuurlijk gewoon eens vragen of je vriend dat erg vindt, of hij zich eraan stoort. Je kan er misschien samen een beetje om lachen wat voor idioterie de zwangerschap allemaal veroorzaakt. Zo stond ik een beetje in dat soort klachtjes, bijvoorbeeld pijnlijke giga aambeien!

Ai ja dat is heel vervelend. Ik had er tijdens mijn derde zwangerschap ook last van. Ik ben bij een fysiotherapeut geweest die het met een speciaal hiervoor bedoelde massage heeft behandeld. Het is hierdoor echt minder geworden.

Als jij je er niet goed bij voelt, dan moet je geen seks hebben. Ook niet "voor hem". Ik zou er een open gesprek over voeren. Uitleggen hoe het voor jou voelt en wat voor een alternatieven er zijn. Wij hebben tijdens mijn beide zwangerschap 9 maanden geen seks gehad. Ik had geen zin, had veel pijn, dus helaas. Mijn man bevredigde zichzelf. We hebben overigens een hele goede relatie, maar seks stond gewoon even niet op de lijst toen. Wel knuffelen en zoenen, maar dat was het.

Dankjewel voor al jullie fijne en lieve tips ❤️.

Ik heb er gelukkig geen pijn aan. Maar ik vind het gewoon raar /vies eruit zien.. Terwijl die me vandaag wel gewoon naakt gezien heeft (ik kwam uit de douche met me dochter toen hij thuis kwam). En dan schaam ik me niet.. Maar gewoon het idee dat hij aan me vagina moet zitten terwijl hij zo misvormd is door de aderen vind ik geen fijn idee..

Hij begrijpt het denk wel want was niet boos ofzo.. Maar vond het denk jammer omdat het al tijdje geleden is. Omdat ik gewoon weinig behoefte heb en idd wat meer oijn dan bij de 1e zwangerschap..

Ik denk dat we gewoon of moeten proberen of gewoon moet wachten tot na mijn bevalling en herstel.

Komt goed thanks allen!!

Terug
Bovenaan