Hoe pak ik dit aan???

Hoi,

Ik wil graag jullie mening over het volgende; Onze Danique 8 maanden oud, heeft zaterdag bij haar opa en oma met een zoetjesdoosje zitten spelen. met zoetjes erin.
Toen ik haar ophaalde heb ik dat niet opgemerkt, maar zondag vertelde mijn schoonmoeder dat aan mijn moeder dat ze dat zo lekker vond om aan te sabbelen en dat ze haar speen daarna niet meer wou alleen dat doosje....
Danique was zaterdag middag heel onrustig, kan ook komen omdat ze bij hun was geweest, daar komt ze niet zo vaak. Ze sliep kort en jammerde veel en wou haar speen ook veel, dronk ook veel water normaal bijna niet.
Nu wil ik dus niet dat Danique dingen als suiker en of suikervervangers binnenkrijgt. Maar wat denken jullie kan dit kwaad of niet, ik heb namelijk niet een superband met mijn schoonouders, dus ik vind het moeilijk om hier over te beginnen. Heb niet veel zin in ruzie.
Maar ik zit ermee omdat het bij hun wel vaker misgaat, fles om de 2 uur geven terwijl om 4 uur moet, voeding 3 maal opwarmen dat soort dingen.

Maaike
 
hoi volgens mij is het niet goed voor babys zoetstoffen maar of het kwaat kan geen idee
je zou eens kunnen kijken op www.canderel.nl
mischien staat daar wat op
en als het niet goed is voor je kindje gewoon zeggen ze kunnen haar ook een afgewassen leeg doosje geven met iets er in zodat het rammeld
s6
 
Hi,

Ik zou toch een gesprek aangaan met je schoonouders, als je er niets over zegt, ga jij je steeds eerder irriteren en stapelt het zich allemaal op. Gewoon een kort gesprekje over dat je dochter het heel erg naar haar zin heeft bij hun, maar dat ze in de war raakt van de verschillende aanpak. Erbij vertellen dat zij daar zelf niks van merken, maar jij daarna thuis wel. Vertel gewoon dat je dochter de vorige keer ontzettend last heeft gehad van haar buikje van die zoetjes en dat ze daardoor ook erg weinig sliep. Dat voeding drie keer verwarmen niet gezond is, dat ze het dan nog beter koud kunnen geven (ivm bacteriegroei) en dat je graag wilt dat ze vier uur tussen de flessen aanhouden, aangezien je anders thuis weer zoveel problemen hebt om de tijd tussen de flessen weer te verlengen (ook met oog op tandjes.....). Dat ze haar meer verwennen en meer aandacht geven, daar ben je alleen maar blij mee..... (bijvoorbeeld) maar dat je graag wilt dat het in grote lijnen hetzelfde is als thuis!

Groetjes Nynke
 
Helemaal eens met het bovenstaande berichtje!

Vergeet niet...JIJ bent de moeder en bepaalt dus wat er gebeurd. Het is misschien moeilijk om aan te geven, vooral als de band niet echt goed is, maar je eigen kind is toch belangrijker?
En als jij je irriteert, wordt het alleen maar erger.

Echt iets van zeggen dus!

Groetjes!

 
Terug
Bovenaan