hoe pak ik dit aan

hallo allemaal
zit met een gigantisch probleem...
namelijk mijn van 10 maanden oud wil door niemand ander naar bed gebracht worden als alleen maar door mij..
vorige week is mijn zusje gekomen om hem naar bed te brengen omdat wij aankomende zaterdag een feestje hebben dit gaat niet door want het lukte jhaar onder geen bedwing hem te laten .
gister mijn het laten doen als het lijkt alsof je je kind mishandeld zo huilde die....
hoe pak ik dit aan laten en ik er absoluut niet naar toe lopen dus gewoon in slaap laten ?
vanavond weer opnieuw proberen of even een dag rust in lassen en moprgen weer opnieuw proberen?
graag tips. overigens mopet ik als mama uiteraard leren om jurre wat losser te laten ook door het feit dat ik iniddels 12 weken ben van ons tweede kindje.
graag tips nogmaals bedankt.
liefs mij

Hoi,
Wat je echt niet moet doen, is je kind laten bepalen wat er gebeurd. Ik weet niet of je wel eens naar opvoedprogramma's kijkt, maar als je daar nu mee begint, leert je kind dat hij jou de baas kan. Hij hoeft alleen maar heel hard te gillen en te huilen.
Mijn advies is vanavond weer door je man naar bed laten brengen en hem dat ook van te voren duidelijk vertellen. Zo van: Papa gaat je nu naar bed brengen, want dat willen papa en mama. Geef je kindje een kus en laat je man hem naar bed brengen en ookal gilt hij alsof hij mishandeld wordt, jij weet dat dit niet het geval is. Ga onder geen beding helpen, laat je neus niet zien en laat je man alles doen.
Mijn kinderen hebben dit ook geprobeerd:' Mama mag mij alleen aankleden etc. Zijn wij niet op in gegaan en geloof me, mijn dochters kunnen heel hard gillen. Hou vol en ben consequent anders krijg je straks heel veel last met je kindje. Nu is het alleen bij naar bed gaan, maar als hem dit lukt, gaat hij ook andere dingen proberen te bepalen. Klinkt alsof hij gemeen en berekenend is, maar dat is niet zo. Kinderen zoeken gewoon naar grenzen en die moet jij stellen. Doe je dit niet, dan is je zoontje straks de baas en geloof me, dat wil je niet. Zeker niet met een tweede op komst.
Succes, want hij zal zich zeker een week verzetten. Hou vol!!!
Ivy

mijn dochter heeft ook een periode gehad dat alleen mama haar naar bed mocht brengen, maar daar hebben we niet aan toe gegeven. We hebben toen heel consequent om en om gedaan, de ene dag mama, de andere dag papa. Zo vertelden we het ook tegen haar. Dit kostte wel wat strijd,maar na een paar weken ging dat prima.
Soms heeft ze nog steeds dagen dat alleen mama goed genoeg is, meestal is ze dan erg moe of ws het een drukke dag, maar nog geven we niet altijd toe.
Ze heeft nu ook een jonger zusje (19 maanden) en die maakt het helemaal niet uit wie haar in bed legt, dus we doen het nog steeds om en om.

Terug
Bovenaan