hoe pak ik dit het beste aan?

Hela, hier ben ik nog eens met een vraagje. Ik wou effe vragen hoeveel jullie kinderen sliepen op 9 maanden. Wiebe slaapt nu overdag max 3 uurtjes en hij gaat om 21 u slapen. We rekken dit tot dan omdat we dan zeker zijn dat hij tot een uur of 7 slaapt. Maar dan slaapt hij dus in het totaal maar een 13 uurtjes en dit lijkt me vrij weinig voor een kindje van die leeftijd.

En hoe laat gaan jullie kindjes slapen? Of gingen ze slapen op die leeftijd. Ik wil hem best wel vroeger slapen doen, maar ik durf niet goed omdat ik bang ben dat ik er dan 's morgens ook vroeger uit moet.

grtjs, Bea

Hoi,

Rosa is bijna 9 maanden. Ze slaapt overdag 2 keer een uur. Dus ongeveer 2 uurtjes. Soms doet ze om 17.00 nog een klein dutje (10 minuutjes) bij mij op de bank. Ze gaat altijd om 19.15 naar bed. Dan slaapt ze (meestal) door tot 7 uur de volgende dag. Ik heb gelezen in het boek "lekker slapen zonder huilen" dat als je kindje naar bed gaat als het moe is, het beter en langer slaapt dan als je het rekt. dan kunnen ze oververmoeid raken en gaan ze dus slechter slapen. Maar volgens mij zit je met 13 uur wel goed hoor. Rosa slaapt dus ongeveer 14 uur per etmaal.

groetjes,

Desiree

Hoi,

Ik denk ook dat het overdag echt niet zo verkeerd is hoor!! Ons dochtertje is bijna tien maanden, en slaapt s'morgens nog een uurtje en s'middags 2/ 2.5 uur. S'avonds gaat ze bij ons ook op tijd naar bed rond 19.00. Ze is het dan ook echt wel zat. Probeer het anders is een paar keer om hem toch eerder op bed te leggen.

Succes Essie

Terug
Bovenaan