Hoe pak ik IUI het beste aan?

Hoi allemaal,

Ik ben Anouk en ben 31 jaar. Samen met mijn vriend probeer ik nu 2 jaar zwanger te raken. Inmiddels zijn we begonnen met IUI in een natuurlijke cyclus. De eerste poging is helaas mislukt..

Aangezien ik baarmoederhalskanker heb gehad op mijn 25e (met chemo en een baarmoederbesparende operatie (trachelectomie)), zal dit een lastig proces worden.. De cijfers die ik op het moment ken is dat er bij het Radboud 3 baby’s, bij 2 verschillende vrouwen zijn geboren. Deze vrouwen hebben het zelfde meegemaakt en ondergaan als ik. Dit van een groep van iets van 27 begreep ik.. niet erg bemoedigend dus.

Ik weet nog zo weinig over IUI en wat ik/wij kunnen doen om dit te laten slagen, dat ik dacht: laat ik deze vraag eens hier stellen. Tips zijn meer dan welkom!

Helaas net geen positieve ovulatietest. Hopelijk morgenvroeg wel. Wat is nu beter? IUI op de dag van de positieve ovulatietest zelf? Of dag erna?

Hoor graag van jullie!

Bedankt!

Ze zeggen dat een eitje gemiddeld 24 tot 36 uur na een positieve test springt. Wanneer jouw eitje springt kan ook nog verschillen van de gemiddelden. Die van mij zit op 18u na een positieve test maximaal! 
Je ei is geloof ik maar 12uur vruchtbaar en daarom kunnen de zaadjes wel al beter klaarliggen in de buurt van het ei. Deze overleven namelijk langer in jouw lichaam en dan is er meer kans op bevruchting.

Jeetje, wat een verhaal! En wat vervelend dat je met zulke resultaten start, dat is natuurlijk niet echt bemoedigend. Sterkte de komende tijd in ieder geval! 

Ik heb ook een IUI traject gedaan (na zelf zeker 2 jaar proberen, maar geen medische voorgeschiedenis) en wat ik anders deed in de ronde die bij IUI raak was én mijn huidige zwangerschap (zonder IUI): vanaf start menstruatie zwangerschapvitaminen slikken (dan is je lijf al voorbereid zegmaar en zitten alle vitamines goed qua level), zorgen voor warme voeten dus nooit meer blote pootjes maar altijd sokken en/of sloffen én ik slikte extra omega 3. 
Kan natuurlijk niet zeggen dat ik door bovenstaande zwanger ben geworden maar wie weet heeft het wel geholpen. En zijn volgens mij ook kleine dingen om toe te passen :) Wat je ook doet, ik ga in ieder geval duimen voor jullie!

Terug
Bovenaan