Hoe pakken jullie dat aan?

Kyan (±20mnd) heeft de laatste tijd de neiging om eerst zijn vleeswaren van het brood te eten. Nu deed hij dat eerder ook wel maar toen at hij ook zijn brood nog op. Nu is dat een duidelijke NEE. Ik wil er bewust niet aan dwingen maar hoe pak ik het dan wel aan?
Wanneer ging dat bij jullie over? Of is het nog steeds zo? Als we alleen van plakkende belegsoorten uit moeten gaan wordt de keuze wel klein....

Bij de gastouder is het geen enkel probleem; daar laat hij zich zelfs nog voeren!!

Hij zit niet heel hoog in de curve is net 10 kilo dus vind het wel prettig als hij gewoon eet....
Heeft iemand tips??

Groetjes Sas

Isabelle heeft het ook een tijdje gehad en het klinkt misschien simpel maar wij hebben de volgende regel over eten: "niet te moeilijk over doen". Op den duur konden we zelf niet meer lekker eten omdat we ons steeds druk maakten en Isabelle kreeg er nog meer tegenzin van. Op het consultatiebureau zeiden ze ook geen zorgen om maken, want ze is goed van gewicht. Daar komt nog bij dat ze rond deze leeftijd gewoon ook echt minder gaan eten. Soms eet Isabelle ook alleen haar plakje worst tijdens het eten van de boterham. Dan geef ik haar nog een paar plakjes kaas en klaar. De volgende dag eet ze dan meestal weer wel haar boterham op of eet ze er zelfs twee! Hier gaat het eten eigenlijk met periodes goed of slecht en we zijn er al een beetje aan gewend.
Hoop dat je er wat aan hebt...

Groetjes Babybelle

Feline doet dit ook. Zelfs het avondeten schiet er wel bij in. En dan eet ze wel een bak vla. Ach ze is zwaar genoeg. En het is de leeftijd, alles is nee. Als we trouwens niks zeggen eet ze het wel op, maar als we zeggen dat ze het op moet eten zegt ze hoef niet of wil niet.

groetjes Maris

Het is maar een fase. Wij hebben gewoon vleeswaren gesmeerd en ook al is de keuze dan beperkt, jammer dan! Toen we na een paar weken weer normaal plakjes vleeswaren op brood deden was het eraf plukken ineens over. Het is toch uitproberen.

gr.Ing

hoi hoi
ook hier moet ik zeggen dat eten met fases gaat, soms goed en soms slecht en wij maken er geen drama van. Vooral brood eten wil soms niet lukken en dan ben ik al blij als ze een halve boterham op heeft. Pushen of dwingen heeft geen enkele zin, of ze eet of niet en inderdaad kan het echt geen kwaad als het even een paar dagen minder is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik omdat ze al moeilijk brood eet wel kies voor smeerbaar beleg, dus vegetarische smeerworst of smeerkaas. Dan maar wat minder gevarieerd, liever iets dan niets denk ik dan. En ook ik geef wel een los plakje kaas of worst als ze dat wel wil eten.

Nou ik hoop dat je er wat mee kunt, bedenk je dat het ook wel weer overgaat!

groetjes Tamar

Hier ook met fases.... Soms eet Veerle geen hap van haar warme eten omdat de kleur niet aanstaat. We doen daar niet moeilijk over en negeren het. Ze krijgt dan wel altijd een toetje en dan maar zonder eten naar bed. En hier ook de vleeswaren van het brood eten..... we geven dan duidelijk aan dat het brood op opgegeten moet worden, zo niet dan zetten we het bordje weg. Meestal eet ze dan wel het brood erbij op. Lastig he....!!

Succes.

Hier ook een plukker... Eline eet eerst het beleg, en als we mazzel hebben, eet ze ook nog een gedeelte van de boterham. Hoewel ze altijd korstjes heeft gegeten, laat ze die de afgelopen weken consequent liggen.
Ik doe veel smeerbare dingen op haar brood zoals smeerkaas / worst en jam.
Avondeten is ook niet veel. Als ze een paar happen neemt zijn we al tevreden. Nou is Eline iets van 13 kilo, dus ze kan het wel hebben zeg maar, hahahaa. Fruit eet ze wel heel goed, en ze is dol op komkommertjes en tomaatjes...
We maken ons er niet zo druk om eigenlijk...

Hai,

Jesse eet ook het vleeswaren er af, dus Jesse krijgt gesmeert beleg op zijn brood en los een rolletje vleeswaren, zodat hij toch voldoende voedingestoffen binnen krijgt.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan