Hoe pakken jullie flestijden aan?

<p>Hoi iedereen! </p><p>Ik heb een vraag over hoe jullie flestijden aanpakken. Ons zoontje begint snachts steeds wat langer te slapen. Hij kwam vannacht om half 3 ipv 1 uur, daarna wel weer precies 4 uur later om half 7. </p><p>Schuiven jullie de overdagtijden door wanneer je kindje langer doorslaapt of houden jullie overdag wel weer vaste tijden aan? Het zou nu namelijk inhouden dat hij vanavond om half 7 de fles al krijgt en naar bed gaat, terwij hij er gisteren pas om 9 uur zijn voeding kreeg. Lijkt me met het ontwikkelen van een ritme nou niet zo handig. </p><p>Mijn idee was laten slapen tot 9, dan even wakker maken, flesje geven waar hij waarschijnlijk weinig van drinkt, maar dan houden we wel een vast ritme qua tijden. </p><p>Hoe pakken jullie het aan? </p>

Ik probeerde dan door de dag heen telkens een beetje te schuiven met de fles, zodat we in de avond altijd uitkwamen. Dus als hij om 3 kwam ipv 4, dan probeerde ik telkens 15 tot 30 minuten met de vlgd fles te rekken. Dat lukte altijd wel goed. 

Dat doe ik inderdaad ook vaak, als hij een halfuurtje eerder komt ofzo, maar het is nu anderhalf uur later haha! Met totaal 6 flessen ga ik dat nooir inhalen :p  we hadden het laatat ook 1 x, toen belandde hij ook al om 7 ofzo in bed, door verzetten van de klok, maar hij lijkr dan ook echt even niet te snappen waarom hij al in bed ligt. Zo jong nog, maar hij heeft gewoon door gejengeld precies totdat hij anders ook in bed zou liggen.. 
Ik denk dat ik zo maar even een klein flesje probeer en dan eventueel een beetje doortrek qua tijden ofzo.

Hoe oud is je zoontje? Misschien is hij toe aan 5 flessen ipv 6? Met evt iets grotere hoeveelheid per fles als je merkt dat hij dat nodig heeft. Elke keer dat je een fles er af haalt moet er ook weer een beetje nieuw ritme in komen, maar mijn ervaring is dat dat vanzelf goedkomt. 

Gebruiker10086439: hij is 5 weken. We zijn net een paar dagen overgestapt op 6 flessen.
Dit gaat prima, alleen snachts begint hij dus wel steeds langer door te slapen, waardoor de tijden overdag heel gek worden als we dan alles doorschuiven.

Terug
Bovenaan