Hoe pakken jullie Groentehap aan?

Wij zijn nu paar weken begonnen met groentehap geven enne .... het gaat nog niet echt goed.
Hoe bieden jullie groente aan?

Wij hebben wortel&aardappel geintroduceerd.

Help!? :)

Alle tips&aanpak zijn welkom

Bij mij ging het beter toen ik haar vlak voor de fles de hap ging aanbieden en een beetje mixen met de melk uit de fles die ze daarna zowieso kreeg. Succes!

Hoi,

wij doen het op de Rapley manier. Gewoon grote stukken gekookt aanbieden. Fruit vindt Wout heerlijk, groente maar lala. Hij wil dan eten wat wij eten en vaak geven we hem dat dan ook... Hij heeft dus al van alles gehad buiten de groente, gelukkig zonder er last van te hebben ! (zelfs niets gemerkt van de erwtensoep, die vond hij heerlijk...)

Hoop dat je een manier vindt die werkt maar... het is bijvoeding he? Nu mag er nog geoefend worden!

Natasja

Jasmijn wil ook alleen maar alles zelf doen, dus wij zijn ook van de hele wortels/ aardappeltjes en eigenlijk veel wat we zelf eten.... Prakjes vindt ze echt niks, dan draait ze haar hoofd weg en stopt haar duim in de mond.... En ze kijkt zo trots als ze weer een hap genomen heeft haha.... Ze eet zo in ieder geval veel meer dan via een lepeltje want dat wil ze echt niet nog....

Gewoon eens wat dingetjes voor haar neerleggen en kijken wat ze doet, dat werkt volgens mij het beste :)

Anouk was gek op de olvarit bruine boontjes met appelmoes voor 4+mnd. Die hebben we nu al een poosje niet gegeven ivm meer afwisseling. De herfstschotel met kip van Bonbebe gaat er ook goed in! Maar momenteel is ze erg verkouden dus heeft ze weinig trek. Ik ben dan blij als ze haar melk en pap naar binnen heeft en wat fruit. De groenten hebben we vandaag overgeslagen daar ze de afgelopen dagen maar een paar hapjes heeft gehad.

Tirza eet in principe met ons mee, Rapley en soms gemalen. Rode bietjes vindt ze het lekkerst.
Het beste werkt het als we haar hetzelfde aanbieden als wij eten. Wel kook ik het voor haar even apart, zonder zout.

Ik kook zelf maar pureer het helemaal met de staafmixer.
Ik kook bv een lekkere zoete appel (gala) met een aardappel, nou dat vind hij heerlijk.
Verder doe ik ook de groentes die wij eten, behalve de zware koolsoorten.
Ik had van de week aubergine en courgette over en die heb ik meegekookt met de appel/aardappel
Weer eens een andere vitamine

Terug
Bovenaan