Hoe papfles maken?

Hallo moeders,

Ik heb een aantal keren geprobeerd om mijn dochter van 7,5 mnd pap te geven van een lepeltje. ze eet hiervan hooguit 70 cc op (van de 200cc melk die ik maak). Nu wil ik dit in een fles doen, maar hoeveel moet ik erin doen? ik gebruik Nutrilon Standaard en per keer krijgt ze 200cc (3xper dag). Hoeveel schepjes bambix doen jullie erin????? en zijn dit de schepjes van de poedermelk of eetlepels, of theelepels?? Snap het niet zo goed, want straks doe ik er teveel in en dan krijgt ze het er niet uit. Gisterenavond heb ik zo'n papfles gemaakt met 180 water + 6 scheppen Nutrilon EN 4 scheppen bambix!!! Hiermee bedoel ik de scheppen van de poedermelk dus. Of doen jullie dit met eetlepels of theelepels, zoals ik al zei. Ze dronk de fles in een kwartier op, zoals gewoonlijk, dus naar mijn mening heb ik er voldoende in gedaan. Maar toch ben ik benieuwd hoe jullie dit doen, en hoeveel jullie er in stoppen>

Alvast bedankt!!
 
goedemorgen

mijn dochtertje krijgt om 20uur een papfles van 180cc water met 6 schepjes voeding nurtilon 1 en daarbij ook 6 schepjes nutrix(schepjes van de nutrilon) en dan een 123 speen erop. Ze drinkt het helemaal goed leeg op stand 2 en halverwege schud ik nog een keertje met de fles. Het laatste beetje eet ze op stand 3.
En ze slaapt er de hele nacht goed op.

Maar volgens mij is 6 sschepjes wel erg veel. Maar ze drinkt het goed en slaapt goed dus wat wil je nog meer??
 
hoi Dzenana,

Volgens mij doe je er niet teveel bambix in hoor. Milan is nu 8 maanden en krijgt 200   ml melk ( 180 ml water en 6 schelpjes nutrilon) met 7 eetlepels babix. Dat eet hij met een lepeltje.

Als je kindje niet van een lepeltje wil eten zou ik de hoeveelheid babix gewoon langzaam opvoeren. Je ziet vanzelf wat er niet meer door de speen kan. Wij hebben de pap overigens naar de ochtend verplaatst. Je kindje is dan wat wakkerder, misschien wil ie dan wel van een lepeltje eten,..

succes
Amanda
 
Terug
Bovenaan