Hoe plannen jullie 'uitstapjes'?

Hoihoi!

Als jullie gaan wandelen met de baby, doen jullie dat dan na de fles? En als de kleine dan in slaap valt in bv de wandelwagen en je komt thuis e nje hebt nog bv 1,5 uur tot de volgende voeding, laat je hem/haar dan in de wagen liggen of slapend in bedje leggen?

Groetjes en bedankt!
Petra

ik ga meestal wel na een voeding weg.ligt eraan hoelang ik weg blijf.als ik ruim voor de voeding terug ben niet perse.als ik ergens op bezoek ga waar ik de fles op kan warmen voed ik hem daar.als we thuiskomen en hij slaapt in de wagen laat ik hem wel liggen ja,want als ik hem eruit haal en hij word wakker gaat hij meestal gelijk huilen om een fles,al is t pas een uur later tijd.
groetjes kari

Als ik weg ga, dan ga ik direct na een voeding en als Laura slaapt, laat ik haar gewoon in de wagen liggen. Ze slaapt wel vaker in de box of de wagen overdag en dat kan ook helemaal geen kwaad. Tot ze een week of 8 was, sliep ze eigenlijk overdag altijd in de woonkamer en nooit in haar bedje. Mij is verteld dat ze zo ook leren slapen met geluid en ze zijn natuurlijk 9 maanden lang niet anders gewend geweest. Nu slaapt ze dus oversag wel in haar bedje, maar ze kan ook prima in de wagen slapen. Voor mij is een uitstapje meteen lang, dus ik probeer als ik echt 5 of 6 uur moet rijden direct na de laatste voeding weg te gaan. Dan slaapt ze de hele autorit en hoef ik haar tussendoor niet te voeden. Natuurlijk kost dit wel mijn nachtrust, dus gelukkig gebeurt dat niet zo vaak.

Groetjes Ilona

Hoi,
ik ga ook altijd na een voeding weg. Behalve als we gewoon een rondje gaan wandelen. Dan kan het ook gewoon tussendoor. Als Quinn slaapt als we thuis komen dan laat ik hem in de wandelwagen liggen hoor.
Groetjes Veerle

Hoi Petra,

Esther is ruim 11 weken en heeft nu 4 uur tussen de voedingen, dus ik kan meestal weg als ik bedenk dat ik weg wil. Ik zorg dat ik op tijd thuis ben voor de fles of neem een fles mee. Als ik niet zeker weet of ik een fles op kan warmen, stop ik een  fles water in mijn tas wat net van de kook af is, zodat ik warm water bij me heb. Of ik leg een fles water (geen heet water uiteraard) bij Esther in de maxi cosi of wandelwagen, dan komt het ook op lichaamstemperatuur... Meestal valt Esther in slaap als we op pad gaan, maar ik ga even zo goed tussen haar slaapjes door op stap. Beetje extra slaap kan geen kwaad. Als we dan thuis zijn en ze slaapt nog steeds laat ik haar lekker in de gang in de wagen of maxi cosi verder slapen. Ze is meestal toch binnen een half uur wakker, dus dat kan geen kwaad.

Groetjes,

Eveline

Ik ga ook zo`n half uurtje na de voeding (Teun spuugt nogal veel) als ik weer thuis ben laat ik hem in de wandelwagen liggen,ik haal dan wel het dekentje eraf,hij heeft toch nog een jasje aan. Groetjes Mikkie.

Wij gaan bij voorkeur ook net na een voeding op stap, dan weet je zeker dat je de eerste 2 uur ontspannen/ongestoord kunt doen wat je moet doen! Ik bedenk altijd van te voren of ik bij een volgende voeding thuis zal zijn, zo niet, dan gaat de luiertas met afgekolfde melk mee. Ik heb nu ook een speciaal opwarmhoesje gekocht, waarmee je een flesje kunt opwarmen zonder batterijen of stroom! Dus zelfs midden in het bos, ideaal! Dan kan ik echt altijd en overal een flesje geven.
Mijn grootste probleem betreft meestal het kolven (aangezien ik alle voedingen nog kolf), dat gaat echt niet overal en het kleine handkolfje is zo vermoeiend... Als we echt op visite gaan voor langere tijd, dan gaat de gehele elektrische kolf ook mee (nog een tas/koffer om mee te slepen...).

Als Christian lekker ligt te slapen in de kinderwagen, dan laat ik hem vooral liggen. Hij wordt vaak wakker als je hem dan in bedje probeert te leggen en vaak valt hij dan niet meer in slaap, terwijl hij in de kinderwagen nog makkelijk 1-3 uur kan liggen maffen! Een uitgeruste baby is toch altijd prettiger...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

PS ik probeer te voorkomen dat ik ergens stipt op een bepaald tijdstip zou moeten zijn, want geheid dat je dan juist te laat komt omdat de kleine spuugt, huilt of wat dan ook! Ik spreek nu bijvoorbeeld vaak af: tussen 14:00 en 15:00 uur, ik bel wel als ik onderweg ben!

Wandelen doen we hier meestal ook na de voeding, en bij thuis komst laat ik hem lekker liggen. Als het mooi weer is laat ik de wagen in de voor tuin staan en ga ik er lekker bij zitten met een boekje en een glaasje drinken. Hebben we nog lekker wat buiten lucht.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan